Tips på priser på bilder
Jag är lite grön på dethär med foto men har gått mycket framåt i mitt fotograferande att bekanta och mindre bekanta börjar höra över om jag kan tänka mig att ta lite fotojobb för dom är mkt intresserade utav mina bilder.
Jag har då kollat mkt här på hastfoto iFokus på vad ni tar för era bilder, samt tim/milersättning.
Jag vet inte riktigt vad som är rimligt att ta för bilder. (kommer endast att sälja bilder i form av att dom får bilderna på cd skiva med bilderna i olika format efter beskräning osv)
Har märkt att det är väldiga priser på bilderna! Ojoj! :-)
Kan någon här hjälpa mig lite å säga vad som är rimligt och vad ni har för krav. Jag är som sagt bara amatörfotograf just nu. Man kan ju inte ta hur mkt somhelst! Tacksam för svar och hjälp/råd! :-)
http://Mylifeandbrian.blogg.se
Ja det är svårt med priser. Men jag har gjort så att jag har lagt ihop alla kostnader det kommer bli för mig att framkalla fotona och sedan har jag lagt till cirka 50-70 kronor på varje bild. (Priserna varierar beroende på storlek)
Fotojobb tar jag 100 kronor + 15 kr/milen för bensin och slitage på bil.
Och såg att du ska sälja dem via cd skiva, då kan du ju räkna ut hur mycket en cd skiva kostar. Lägg på det och en rimlig summa för varje bild.
Du kan ju ha olika priser beroende på storlekarna på bilderna kanske?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den prisguiden var från 2005. Se 2011´s prisguide istället