Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 00-allmänt
Läst 5711 ggr
Anna
0

2010: Era bästa bilder

Visa upp ett kollage med era bästa hästbilder från år 2010! Motivera gärna varför ni är extra förtjusta i dem också.

Jag brukar ta för vana att varje år göra ett kollage med mina bästa bilder - tänk vad roligt om ett par år att gå tillbaka och se hur man utvecklats!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

nibema
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I'll bite; här är ett urval av mina favoriter från i år.

Juicy
0

Några av mina favoriter från i år.

En blandning av både mer tekniskt korrekta och artistiska bilder.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Anna
0

Jag har haft ett riktigt dåligt fotoår, inte alls många fototillfällen och känt mig lite oinspirerad. Dessa fyra är nog mina favoriter från 2010 och visst, de är jag ju nöjd med, men hade önskat mig lite fler favoriter ;)

annaattlid.se

Saiipz
0

måste bara sääga guud vilka fantastiska bilder! <3 :)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Monday
0

2010 var inte mitt hästfotoår. Blev en del tävlingar men inte mycket mer än så.

http://www.regret-nothing.com

LCHansson
0

Måste bara fråga; ni redigerar era bilder va? Förstärker färger och sånt? Snälla säg att ni gör det annars känner jag mig askass :/

Ni är jätteduktiga, känslan i bilden går inte att fixa i photoshop men som sagt att förstärka färger osv kan göra mycket för bildens framtoning :)

Anna
0

#6 Jag kan inta tala för de andra men mina bilder är endast lite redigerade, lite beskärning/upprätning om det behövs, sedan korrigerar jag ofta vitbalansen om den inte riktigt stämmer, samt lägger en vinjettering och när jag förminskat lägger jag på skärpa för att kompensera upp kvalitetsförlusten. Alla bilder får en touch av ökad kontrast/färgmättnad, det har du rätt i, men inte mycket :)

annaattlid.se

Galoppfoto
0

#5 Gillar verkligen undre hoppbilden. Ser ut som en bild från en intruktionsbok från 70-talet.

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

[Sillen-91]
0

Har inte fotat mycket häst iår, speciellt inte Arrangemang :/

Men lägger upp några som jag tycker blev okey i alla fall.

Galoppfoto
0

Mina favoriter i år. Tyvärr endast galoppbilder, har inte fotat något annat i hästväg Tungan ute

www.ingaballar.blogg.se

Mari
0

Härliga bilder allesammans, jag ska försöka få ihop ett kollage jag med, dock har jag inte så många bilder från detta år.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

NettanLindholm
0

2010 ha varit ett riktigt kasst fotoår för mig. Jag har inte haft någon inspiration till att fotografera över huvud taget och det har inte känts kul alls.. hoppas på att det kommer tillbaka till 2011!

jojjehanna
0

#10 vadå tyvärr? Det gör väl inget. Skrattande Fint collage!

selfrejection
0

2010 har jag gjort många privarfotograferingar och inte så många tävlingar. Det har varit en bra år skulle jag säga iaf :) Hittade inte alla mina favoritbilder dock, men tog med de jag hittar som fanns på datorn just nu.

Monday
0

#8 Man tackar så mycket! Glad

http://www.regret-nothing.com

IdaSH
0

Mitt fotoår började faktiskt rätt bra, fotade mycket tävlingar och blev relativt nöjd med det mesta. Dock tog det hela en tvär vändning nu i höstas och sedan dess har jag inte fotat hästar överhuvudtaget. Valde i alla fall ut ett par av årets bilder som jag själv tycker om.

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Mari
0

Här kommer mina favoriter för år 2010

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

PaulineH
0

2010 blev ett bra favoritår för min del. Det har även blivit en del bokningar och publiceringar samt en kalender på slutet, vilket varit jättekul! Har visserligen inte varit ute jättemcket på tävlingar i jämförelse mot förra året då jag inte haft lika mycket tid för det, men jag har nog ändå fått lite mer utdelning. Har fått testa på lite olika kameror och fått betydligt mer erfarnhet. Jag är som sagt nöjd!

LindaKarlstrom
0

När jag ser på alla foton här i tråden inser jag, att det var lika bra att jag la ner det här med hästfoto, jag är har inte alls ika mycket talang som ni andra. Jättefina foton!!

Moalinn
0

Egentligen så känns detta inte direkt nödvändigt då jag inte är nöjd med någon utav mina bilder. Men det är dessa bilder som blev finast, jag är inte nöjd med dom och dom är inte direkt fina heller. Men ja,
Här är dom iaf :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Mellliie
0

Ur mitt portfolio-arkiv på datorn med 42 blandade bilder från året vart det här resultatet. 2010 var inte ett jättebra år och jag hoppas 2011 blir bättre!

Galoppfoto
0

#19 Men Linda så får du inte säga heller! Du är en av mina första förebilder inom hästfoto. Dina bilder är helt fantastiska, teknik som känsla. Lägg aldrig av, jag förbjuder dig ;)

www.ingaballar.blogg.se

HBKbruden
0

#22 Jag håller med!

Perly
0

Oj, har knappt fotat hästar alls iår… en mini utställning och sedan globen hoppning och islänning, men där var ljuset kasst och en människa med enormt hår ivägen som filmade mest…

Alltid Oavsett

Grim
0

Hej i kylen.

Jag fick min bästa digitalkamra i augusti. Så det har varit lite svårt att välja ut bilderna. Jag upptäckte att fjärilsbilden är från förra året. Men kalven är fotad som sommar bild för att det var fint väder så därför la jag den under sommar. Höst bilderna är jag stolt över specielt med igelkotten. Jag är mest stolt över mina vinter bilder.

LindaKarlstrom
0

#22. Oj tack för dom orden! :$ Tyvärr har min inspiration försvunnit, då jag inte är i stallet mer, har kanppt fotat häst under 2010, men får nog försöka ta mig i kragen till 2011 och se om jag kan åstakomma något

MLphoto
0

Har inte varit aktiv här på länge men det har blivit endel fotograferande under året i alla fall. Min trogna Nikon D80 dog i början på sommaren, sedan fick en urkass Nikon D90 tjänstgöra tillfälligt innan jag fick hem min underbara Nikon D2x.

Hoppas att nästa år blir ett bättre år för min del överlag.
Bilderna i fråga är ett litet urval av bilder jag blivit nöjd med under året, både kvalitétsmässigt och "historie"mässigt.

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

amandaam
0

#1 Du är skit duktig! :)

amandaam
0

Själ känner jag mig väldigt dålig och så blev bilderna inte i topp  kvalite när jag förminskade dom

Emma-Salli
0

Har inte fotat så jätte mycket under 2010 men alla bilder är tagna hemma på gården med en vanlig digetalkamera.

karinlindberg
0

Inte varit världens hästfoto-år (verkar vara många som haft det så), men här är några i alla fall.

[Agilityvovven]
0

Inte fotat mycket hästar alls i år, visserligen fick jag ju min kamera i juni så man har väl inte hunnit med så jättemycket. Har fotat på en hopptävling, men blev inte speciellt nöjd med bilderna. Jag och kameran kom inte riktigt överens om vilka inställningar som passade… Oskyldig

Annars har jag bara fotat lite hästar jag har sett i hagar osv, inget planerat direkt…

Men en av mina favoriter kan ni väl få se! Skrattande

MoaW
0

inte mycket till kollage kanske Tungan ute Har bara fotat hästar två ggr i år och båda ggrna grannarnas hästar i hagen, så ja, dom stod mest still Flört så inte så många bilder blev det

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

selfrejection
0

#33 Åh, gillar den understa bilden! Låg dimman så där?

MoaW
0

#34 hemlis? Flört det är inte dimma, det är blommor Flört men tanken var att det skulle se ut som dimma

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

selfrejection
0

#35 Då gillar jag den ännu mer :D

Idrus
0

Tyvärr kan jag inte lägga upp något kollage, gissa om mitt år 2010 var surt när det gäller hästfoto? hade endast tillgång till ett nikkor 50mm Rynkar på näsan

Besök gärna min blogg.

LindaKarlstrom
0

Jag har bara fotat hästar 2 gånger under 2010, men det här är nog min favorti från året :)

Lindzen
0

Jag har inte varit ute och fotat seriöst så mycket i år, men fotat har jag gjort och de här tror jag nog är de bästa jag lyckats åstadkomma :)

Har fotat alla bilder med min Pentax K200D med objektivet Sigma DG 70-300 mm 4,0-5,6.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

[Rhodugune]
0

I somras inskaffades min första systemkamera, en Canon EOS 550D, så de flesta bilderna är tagna med dem.

Det här är de bilder som jag är mest nöjd med, jag ser hur mycket jag har utvecklats och hur mycket mer jag har att lära, sen jag kunde börja fota mer regelbundet.

Det är intressant att se bilderna jag valt tillsammans.

Jag ser fram emot och hoppas att bilderna jag kommer att välja ut för 2011, visar att jag blivit en bättre fotograf. :)

Kram, Maya

Helena-S
0

Valde ut fyra stycken som var de bästa från förra året, 2010. Har haft en liten fotosvacka, men men. Fotona är givetvis fotade av mig med min systemkamera Canon EOS 450D.

WhoCares-01
0

Svårt att hitta bilder som jag vart riktigt nöjd med men till slut så gick det =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Invisible
0

Vinter 2010.

Invisible
0

Sommar 2010. Kändes bättre att skilja på sommar-; och vinterbilderna, så gjorde två separata kollage.

[Justie]
0

*Ska göra ett kollage när jag hinner imorgon*

NSphoto
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Egentligen har jag nog ingen som jag verkligen gillar från 2010, men efter kamerabyte nu 2011 så har jag stora förhoppningar då jag redan testat lite med den nya kameran, blev nog heller inte så mycket hästfoto under 2010 seriöst sett, utan inspiration som många andra. Men den har kommit tillbaka nu och hoppas 2011 kan bli bättre nu (:

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

BeaSkr
0

Mina favoriter från 2010 är mest från Island, men enstaka hemifrån också.
2010 var inte ett särskilt lyckat fotoår, men jag hoppas på bättre motivation till 2011!