Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 1587 ggr
Emelie89
0

70-300??

Hej, jag funderar på att skaffa mig ett lite bättre objektiv till min Nikon D40 som annars tar suveräna bilder. Men det räcker inte till att fota hästsport så som trav med mitt standard objektiv som jag har nu…

Har hittat ett Sigma 70-300 Macro som passar Nikon. Det ligger runt 2500kr… Är det värt det, någon som vet?
Tänker skaffa mig ett UV filter också. Någon som använder det?

Har pluggat både film och foto i gymnasiet men är inte så insatt på just systemkamera-tillbehör.  Så skulle vara trevligt med lite hjälpOskyldig

Emelie89
0

Kan tillägga att det inte är nåt begagnat jag menar i tråden, utan nytt från butik.

HBKbruden
0

Köp ett begagnat 70-300 nikon istället, tamron och sigmas 70-300 har ingen bra bildkvalitet. Det slutar alltid med att man vill uppdatera sig - kostsamt i längden.

HBKbruden
0
Emelie89
0

#3 Bra, men han ville helst inte skicka och det var för långt. Jag vill heller inte beställa från privatperson när det handlar om mycket pengar. Det måste vara  Gävle området.

Emelie89
0

Har hittat ett sprillans Nikon 70-300 men det kostar över 4000kr. Jag har pengar men känns inte värt det när jag fortfarande håller mig på fritid/hobby Nivå

Nikkor? Vad är det för skillnad på det?

HBKbruden
0

Nikkor är nikons betäckning på sina objektiv.

Man väljer själv vad man ska köpa och hur mycket det är värt :) Men inte roligt att lägga pengar och sen inte vara nöjd. Jag gillar inte sigmas och tamrons 70-300.

Emelie89
0

Okej, ja jag överväger att köpa ett Nikon trots pengarna eller ett Nikkor…begagnat vet man ju heller inte vilket skick det är när man får det och dem sålde inget i närheten av mig…har tittat efter det nu. :)

Är tacksam för tipsen! :)

josefijn
0

ett tips om man köper begagnat är ju att få bilder på speglar + linserna, så man kan se att det är som det ska va.

FotoAlle
0

Jag har filter på alla mina objektiv, de flesta UV, men någon har ett polariseringsfilter också.

Man ska alltid ha filter på, hellre ett trasigt filter än en trasig lins.

Lindzen
0

Jag har det där objektivet och jag kan inte riktigt påstå att den är speciellt bra, blir inge bra ljus.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Emelie89
0

#10  då menar du sigma eller?

Lindzen
0

Ja, ojdå, glömde att skriva det.

Mvh Linda

Emelie89
0

Okej :) 

Kan någon lägga ut oredigerade bilder som ni tagit med följande:

SIGMA 70-300 NIKON 70-300
glöm inte skriva vilket objektiv, iso och vilken kamera det är ni fotat med.
Själv har jag en NIKON D40

Jag vill som sagt se endast oredigerade bilder Glad

HBKbruden
0

Tips, läs recensioner och se bilder på båda objektiven på fotosidan.

Nikons

Lindzen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild helt oredigerad, tagen i macro med Sigma DG 70-300

Mvh Linda

Lindzen
0

Också tagen med Sigma DG 70-300

Mvh Linda

Emelie89
0

Tack :) Dem var ju fina :)

Emelie89
0

Kan nu meddela att jag slog på stort…var på fotomässa i gävle, köpte Nikons 70-300 för ca 4999:- och sedan ett UV filter för 500lappen… Men jag är GRYMT nöjd!

Shamandaliex
0

Gå in på fotosidan.se klicka på produkter och sök på de objektiven du är intresserad av. Där finns recensioner av de flesta. Sen är det bara och välja!

Kika gärna på min blogg där jag skriver om allt inom fantasy!

- Fantasygrottan

MyBeauty
0

70-300. Är det något som ni andra som fotar hästsport skulle rekommendera? Just för att fota hästar å hästsport?
Har en nikon d5000 kamerahus. Tacksam för svar! :-)

http://Mylifeandbrian.blogg.se

Mellliie
0

Måste sno tråden lite, är objektivet som #3 länkar bra? Funderar på att köpa nytt och har inte så mycket pengar att lägga på ett objektiv.

NSphoto
0

#21 Ja, jag gillar det skarpt! Mycket bra fokus och hyfsat tyst. Kanske inte bästa skärpan vid 300mm. Inte alls mycket kromatiska aberration, inte något jag tänker på i alla fall (:

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Arkan
0

Nikon D80, Tamrons 70-300

Lägger upp bilder tagna med mitt tamron, som ligger i samma prisklass som Sigmat. Och Tamronet ger iprincit samma bildkvallite

Arkan
0

Samma här, med Macro inställningen.
Jag tycker inte att detta är ett objektiv värt att köpa. Jag har fått många bra bilder men det krävs så otroligt mycket av en som forograf att få till det.