Kanske trasig
Ja, nu är det såhär att min lillebror slängde/tappade min kamera i golvet idag, inte från allt för hög höjd tack och lov, motljusskyddet sprack men annars synd inget vad jag kan hitta på varken objektiv eller kamera.
Det var en Nikon D7000 och Nikon 70-300 4.5-5.6
Någon som har tips på hur man kan testa om allt fungerar som det ska? Eller om ni vet något annat som kan hjälpa. Kan nog också lägga till att motljusskyddet sprack precis där det sitter fast vid objektivet och att en liten del av det som sitter runt själv objektivet lossnade. Hade även ett UV-filter på.
Hjälp/tips eller någonting skulle verkligen uppskattas!
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
´Borde väl gå att lämna in på något ställe där dom har service osv på kameror och objektiv?
http://Mylifeandbrian.blogg.se
#1 Jaa, det ska jag göra. Efter i morgon då jag ska och fota på tävling. Får hålla tummarna att det fungerar tills dess och dagen ut.
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Jag har lyckats tappa en kamera i golvet, eller jag la den på en stol med en rundad framkant så kameran gled av :p Om jag kommer ihåg rätt så överlevde allt utom filtret som satt på och det var skolans kamera.
#3 Okej, ja, jag tror faktiskt allt klarar sig, utom kanske ett löst filter i objektivet eller något annat glappt då det låter när man skakar det (vet dock inte om det gjorde det innan, aldrig tänk på att skaka det) Men det återstår att se om det fungerar som det ska idag då (: Hoppas verkligen det, och så länge det fungerar är det ingen panik att köp nytt (:
//Nikita.S
#4 Fungerar det behöver du ju inte köpa nytt, men är något trasigt kan det vara bra att laga ändå så inget går sönder senare :) Så du borde nog ändå kolla upp det senare.
#5 Jo, det är klart (: Men det har under dagen fungerat helt felfritt, men ska nog lämna in det så dom får kolla på det någon gång under veckan (:
//Nikita.S
Har tappat min kamera en massa gånger och allt funkar super bra fortfarande ;)
That that don't kill you can only make you stonger
#7 Okej, den fungerar precis som den ska, men då jag ändå ska lämna in den pga ett annat fel så kan man ju be dem kolla, dessutom är det ju bättre att dom kollar, bekräftar att inget är fel, eller att något är fel som man inte märker och låter dem fixa det än att det sen helt plötsligt inte skulle fungera (:
//Nikita.S
#8 Ja, ioörsig, kanske också borde lämna in min. ;P
That that don't kill you can only make you stonger