Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 539 ggr
Liiniz
0

Vilken passar bäst?

Jag älskar att ta foto, därför känns det som att det är snart tid för mig att köpa en systemkamera. Jag lär ta mest foto av hästsporten galopp, så jag lär behöva en bra kamera men ändå en som är passande för nybörjare och hobbyfotograf. Jag hade tänkt mig märket Canon och de modeller som jag har tittat mest på är EOS 550D och EOS 60D. Vilken tycker ni hade funkat bäst?

Jag tar gärna emot tips på andra kameror ocksåSkrattande

Jag har för mig att telezoomobjektiv är det objektiv som funkar bäst till det som jag ska foto, tror att jag har läst det någonstans. Rätta mig gärna om jag har fel och jag tar gärna emot tips på bra/passande objektiv ocksåSkrattande

Tack på förhand!

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

NSphoto
0

Om du inte fotat förut med systemkamera skulle jag råda dig att köpa 550D (: Jag är själv ingen "Canonist" men det är svårt att lära sig en avacerad kamera om man inte kan något sedan tidigare (: Sen så ska du också tänka på att objektivet spelar också stor roll i hur bilden blir. Då Canons objektiv håller hög kvalité speciellt L-serien. Så tycker jag du ska sattsa på 550D och ett dyrare och bättre objektiv (:

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Liiniz
0

#1 Okej tack så mycketGlad Inte tänkt något vidare på att det skulle bli några problem att lära mig kameran så det var tur att du sa detGlad Tack för tipset =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad