Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 1096 ggr
MMaja
0

Kritik: Häst i rörelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha kritik på denna bild som jag fotade på en hopptävling i somras :D Bilden är oredigerad..

FotoAlle
0

Oredigerad säger bilden inte så mycket. Skärpan är bra.

Jag skulle beskära bilden så att bara hästens huvud och hals är kvar, samt klona bort funktionären i bakgrunden.

Kjaerran
0

Lite mörk på de mörkaste partierna, men annars välexponerad, som sagt, den är ju inte redigerad än.

Tomrummet under benet/kroppen stör mig lite, skulle nog beskäras. Sen vet jag inte riktigt vad det är med halsen på hästen.. Det hela ser lite framtungt ut på något sätt, vet inte riktigt hur jag ska förklara haha :D Men det kan ju vara jag som ser det bara :)

Annars fin bild, man ser farten i och med rosetten, och anar även att det må vara ett segervarv ;)

Tove Kjaerran | tovekjaerran.blogg.se

Pramfors
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I mitt tycke är bilden ganska ointressant, den känns ganska vanlig, men är det en bild du ska ha i en mapp med övriga bilder från tävlingen, som en samling så är den okej.
Sen känns bilden väldigt mörk och som dom andra säger bör den beskäras, men tror den blir härlig när du redigerar den, för hästen har ett piggt uttryck :)

NettanLindholm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

skärpan ligger riktigt bra i bilden! Hästen ser dock tyvärr lite framtung ut i den steget..

Skulle kunna tänka mig att beskära den ungefär såhär (hoppas det var okej att jag lånade bilden?) .. har rätat upp den och beskurit en del, behöver kanske fixas lite mer med färgerna för att få till den helt :)