fotografera på tävling
hej
nu är det så att jag för första gången ska åka och fotografera en hopptävling på lördag. Jag vet ingenting mer än det min kompis har sagt så lite vet jag. Men vet ni något som man ska tänka på?
jag har ingen aning om när jag ska vara där eller något men det fixar sig nog och så.. (:
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
yes, tack!
om jag inte har möjlighet att stå på banan, fungerar det bra att stå utanför? jag kan bara se då att man får med ett eller kanske 2 hinder ungefär då.
jag är jätteorolig över var jag ska stå, det är helt sjukt :p
Medarbetare på Djurfoto
Jag står alltid utanför.Känns bättre för mig då vet jag att jag inte är ivägen och så.
Det beror ju på hur banan ser ut också.Om man inte kommer tillräckligt nära eller har bra bild möjligheter och man har bättre inne på banan skulle jag ju välja att stå inne på banan.:)
Erika, ~värd på dressyr~
okej, jag tänkte också det först men när min kompis sa att hon brukar stå på banan så tänkte jag att jag också kunde göra det. Men jag känner att det känns bättre att vara utanför så allt löser sig nog, jag vet bara inte när alla ska börja rida och sånt men det får jag försöka lista ut. :)
Medarbetare på Djurfoto
tack, gav mig en del tips där med så nu känner jag mig lite säkrare iaf. Även om jag fortfarande är osäker på tider men jag får prata med en av kompisarna som ska tävla och se lite. Sen hoppas jag att mitt nikkor 70-300 fungerar också, har bara det och ett 18-105 men borde väl fungera med rätt inställningar och ljus och allt.
Sen finns det en sak jag måste träna på mer om jag ska fixa bättre bilder i hoppning så är det rent manuella inställningar, just nu kör jag bara på ändra iso och exponeringar och det fungerar ju för det jag fotograferar och hoppas att jag kan klara mig på det på lördag också.
om inte annat så säger vi att lördag är en test dag, perfekt! 
Medarbetare på Djurfoto
sådär, hemma från tävlingen. Det va inte det lättaste jag fotograferat men inte det svåraste heller. Jag kom på mig själv att jag stod på lite fel plats men det är väl sånt man lär sig senare. Lyckades sätta fel fokus på en del och lite sånt men men.
kan visa några bilder :)
Medarbetare på Djurfoto
man kan ju se en likhet (;
haha, nej men ja.. du lyckades få en bra bakgrund iaf, det fick inte jag.. ;p
Men men, ska antagligen fotografera terräng snart och hoppning igen, ska bli riktigt roligt att komma igång nu denna sommaren efter att ha längtat efter det i typ 2 år.
Medarbetare på Djurfoto
jo, det är väl så. Jag tycker själv inte om att fotografera dressyr faktiskt då jag tycker det är riktigt tråkigt att titta på och ganska svårt att få till rätt steg och sånt, tycker att islandshäst tävlingar är tillräckligt svårt :p
Medarbetare på Djurfoto