Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 729 ggr
HannaW
0

Kritik: Islandshäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

I söndags var jag på Hemfosa och fotade hos Vallfari. Jag skulle gärna vilja ha lite kritik på de här tre bilderna :)

HannaW
0

# 2

HannaW
0

# 3

selfrejection
0

Första bilden är fin i färgerna, fokusen kanske inte ligger helt rätt och ett ganska dåligt steg hos hästen. Den ser väldigt framtung ut. Det förstärks också av att du fotat i en vinkel så det ser ut som att hela bilden lutar framåt.

De två andra är fina porträtt, gillar den svartvita mest, det finns en känsla i bilden :)

karinlindberg
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den första bilden är "helt okej", men hade varit märkbart bättre om, som #3 säger, du hade tagit bilden i en annan del av steget.

Det svartvita porträttet blev jag alldeles kär i - galet vackert! Ögon-bilden är också fin.

HannaW
0

Tack för kritiken! Jo jag tycker också den ser lite framtung ut, men jag tyckte att färgerna vägde upp det :P här är en som är tagen lite senare, är den bättre?? nu har jag inte redigerat den någonting alls, så därför är den lite sne också :)

selfrejection
0

#5 Hästen har ett bättre steg fast människan ser ju lite konstig ut :p Men jag tycker det är hästen som räknas först när det gäller sånna bilder och tycker den här är mycket bättre :)

HannaW
0

#6 haha okej, tack :) ja tyvärr är det ju inget man kan göra något åt :P

selfrejection
0

#7 Man brukar få många bilder på tävlingar där hästarna går jättefint och ser jättetrevliga ut, också tittar man på ryttaren och blir besviken för att de har ett hemskt ansiktsuttryck :p

HannaW
0

#8 jo jag vet.. det har jag varit med om några gånger :P om man bara kunde prata med dem medans de rider, hehe :)

selfrejection
0

#9 Fast man vet ju själv att man brukar göra konstigt miner när man koncentrerar sig så det är ju inte så konstigt att en del ser ut som de gör :)

HannaW
0

#9 Nej men precis, man är inte alltid den snyggaste själv… :P