Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 762 ggr
Moalinn
0

kritik - porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

jag fotograferade min kompis och hennes häst i onsdags och jag gillar verkligen den här bilden på hennes häst, men vad tycker ni? kom med massa tips nu! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

ojdå, såg nu att pannluggen är överexponerad.. blä ):

Medarbetare på Djurfoto

NSphoto
0

Jag gillar den! Kompositionen är super, men jag skulle önska att hästen var antingen ljusare eller att den var som en siluett (:
Jag älskar ljuset och färgerna i bilden, att pannluggen blev överexponerad gör mig ingenting! :D

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Moalinn
0

tack för kritiken!

blir detta bättre ?

jag funderar på om jag kanske ska skriva ut den här bilden och ge den till min kompis på skolavslutningen (eller innan), är det värt det? hon har sätt den innan, men ändå.. (:

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

eller denna ?

Medarbetare på Djurfoto

NSphoto
0

#4 Mycket bättre! :D Jag tycker helt klart att det är värt dddet, en jätterolig present ju (:

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Moalinn
0

va bra! tack iaf :D

och en liten ot fråga bara, tycker du att din d7000 (för det va väl du som har det?) är lite långsam och har svårt att hitta fokus ibland?

Medarbetare på Djurfoto

NSphoto
0

Hmm, nej det kan jag väl inte tycka. Jag har aldrig behövt radera en bild för att den fokuserat fel, mer för att jag är för seg att trycka av om hästen/hunden springer rakt mot mig. Men annars tycker jag den är jättebra och snabb, kan ju kanske bero på vad du har för objektiv? (:

//Nikita.S

Moalinn
0

hm, okej.
jo, det kanske är med mitt nikkor 70-300 som den har lite problem. för när jag var nere vid havet igår så skulle jag ta kort på svanar ute i vattnet men den hade riktigt svårt att hitta fokus och när den väl hittat någorlunda så hoppade fokuspunkterna fram och tillbaka. :p

Medarbetare på Djurfoto

NSphoto
0

hmm, jag tror vi kan ha samma objektiv, och vid 300mm så blir det lite problem med fokuset ibland, men oftast bara om sakerna är små. Sen kvalitén finns det ju förbättring på, men det är ju inte kameran det är fel på där ^^

Vad har du för autofokus på din kamera? Har du beställd fokuspunkt? Eller har du "auto"? (:

//Nikita.S

Moalinn
0

okej,
vad menar du med beställd och auto ? (a)

Medarbetare på Djurfoto

NSphoto
0

ojj, jag menat bestämd (: Sry ^^ Men jag menar, väljer du vart fokuspunktebn ska vara eller har kameran valt det? Och vilka fokusinställningar har du? (:

//Nikita.S