När är solen som starkast?
Jag vet att jag har läst det någonstans, men jag kan inte komma ihåg vart! Under vilka klockslag lyser solen som starkast? Ska upp och fota hästar idag för första gången på gräsligt länge och det är strålande sol utan något moln, så det lär bli väldigt skarpa skuggor.
Den bifogade bilden tog sambon i går kring klockan 7 på kvällen, fortfarande skarpa skuggor, men kanske bättre än om jag skulle fara upp nu?
Mitt på dagen kommer ju ljuset ovanifrån eftersom solen står högt på himmeln, det kan se väldigt konstigt ut på bilder. Kvällsolen kommer från sidan och jag tycker det ger ett fina ljus. Men vilket klockslag solen är som starkast vet jag inte riktigt.
Superfin verkligen! Men kanske lite ljus? Tappar då också lite av färgerna och kontrasten, men helt underbar bild :D
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
har redigerat den på min laptop, färgerna på den är kass, så den är mycket möjligt för ljus 
#5, Okejj, ja laptops har ju inte alltid de allra bästa färgerna eller ljusstyrckorna på sina skärmar (:
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Tycker absolut inte att den är för ljus, tycker färger och kontrast ser super ut! och ett underbart uttryck hos hästen. Bra jobbat Linda :)
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
Solen lyser som starkast kl 12 vintertid.
Bästa sättet är förmodligen att rida in i skogsterräng.