Säljes: SIGMA 50-150/2.8 för NIKON
Jag säljer mitt SIGMA 50-150 mm 1:2.8 APO DC HSM med Nikon-fattning. Detta objektiv är avsett för APS-C-sensorn som tex finns på D40, D80, D90, D300s. Har inbyggd autofokusmotor så det behöver huset inte ha.
Pris: 3250 kr inkl UV-filter, motljusskydd och fodral.
Tråd om detta objektiv, klicka här.
Bak/framfokus? Repor? Stötar?
Skulle gärna vilja se testbilder samt bilder på linserna och själv objektivet, också vilja veta om ditt ex har fram/bakfokus eller fått stötar på något vis (:
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
#2 Okejj, skulle den kunna skickas? Hur är fokusen nu? Vet att det inte alltid blir bra fast de omkalibrerar. Sen vad är det för UV-filter? (:
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Nu fokuserar det bra på mitt hus, men vad jag förstår så finns det ingen garanti för att objektivet är skarpt på ditt hus. Husen är lite olika så bäst och säkrast är därför att testa objektivet före köp. Jag skickar därför helst inte. Objektivet finns i Ljungby, Kronobergs län, men jag är ofta i Linköping.
UV-filtret heter Visico 67 mm MC UV.
Hmm, nej det är det ju inte. Då jag bor ganska högt uppe i Norrbotten så har jag ingen möjlighet till det.
//Nikita.S
Objektivet är sålt.