Nybörjare
Hallå hallå! Jag är på väg att köpa en ny kamera, jag är ingen expert på att fota och tänker väl inte hålla på såå jättemycket heller men det krav jag har på den nya kameran är att ridbilder blir bra med den, (i rörelse då) och sen ska det gå att filma men där har jag inget större krav på kvalitén…
Så frågan är vad ska jag ha för kamera?
Vill inte ha någon jätteavancerad och inte föör dålig heller. I dagsläget har jag en vanlig digitalkamera med 7 mp och den suger i rörelse måste jag säga.
Så ni experter vad har ni för råd till mig?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag antar att du vill ta steget till systemkamera? Alla kameror på marknaden idag är bra och man får vad man betalar för. Att hitta en kamera man trivs med som ligger bra i handen är viktigt, varför man ska åka till en fotoaffär och känna lite på olika märken och modeller.
Hurvida det blir bra bilder i rörelse beror till stor del på slutartiden, där en kort slutartid fryser rörelser och vice versa.
För att nämna några kameror som har filmfunktion; Canon EOS 1100D, 600D, Nikon D3100, D5100 och D90.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
0#: om jag var du skulle jag åka till en fotoaffär och känna på kamerorna :)
En kamera jag tänkte köpa låg inte alls bra i min hand så det var bara att säga adjöss