Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 586 ggr
Mari
0

Kritik: Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Porträtt på två ridskolehästar.

Dock märker jag nu att de är aningen överskärpta i efterhand :(

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var det de där hemska kraftledningarna igen på föregående bild…

Vad tycker ni om denna? (även den lite överskärpt tycker jag)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

karinlindberg
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gillar båda bilderna ganska mycket faktiskt :)

Det enda är väl, som du sa, en aning överskäprta som stör friden i bilderna lite..

#1: Fin bild, gillar att den ser "äkta" ut med t ex staket och grimma. Posen som hästen har är ståtlig och snygg. Dock överskäprta som sagt, och kanske något "konstiga" färger.. Det är det förresten i bägge bilderna, en nyans av lila typ.. Eller jag vet inte.. Något är det jag reagerar på i alla fall :)

#2: Snygg! Fint med staket och hundkäx i bakgrunden. Gillar dessutom hans lite trötta look (hehe) med läppen hängandes.. Hade kanske önskat att han hade vridit huvudet en aning mer mot kameran - som det är nu så är han aningens bortvänd.

Bra jobbat!

Mari
0

Tack så mycket!
Angående andra bilden så skulle jag nog ha stått på andra sidan hästen för att den skulle se bättre ut men då hade jag haft bilar som bakgrund :-(

Angående färgerna så glömde jag skriva om det, är lika som på de andra bilderna jag lagt upp för kritik, att jag testade en lite annorlunda redigering, bilderna är lite mer åt det röd/blåa hållet, fungerar bäst på den vita hästen tycker jag nu i efterhand, iallafall jag gillar den redigeringen men jag är lite tokig också :-P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se