Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 625 ggr
Anfa
0

Kritik - hästporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Konstruktiv kritik på den här bilden tack :)

MyBeauty
0

För min smak: Hästen hade kunnat haft ett lite mer intressantare uttryck. Ser rätt tråkigt ut. Lika skulle jag vilja ha haft lite mer kontrast i bilden. Tycker att hästen bara blir att smälta in i bakgrunden. Skulle även själv ha valt att beskära bort lite på vänsterkanten då jag för min egen del tycker att det är lite för mkt av hästen med som inte säger så mkt i bilden. Och då skulle inte huvudet hamna precis mitt i bilden - sånt försöker jag undvika på många foton själv. Bilderna kan bli mycket mer spännande då om man inte alltid lägger hästen mitt i.  Jobba på! :-)

http://Mylifeandbrian.blogg.se

Anfa
0

Tack för bra kritik! :D

eefoto
0

Tog mig friheten att fixa till bilden lite snabbt.Jag gillar svartvita bilder så har gjort den svartvit,ändrat kontraster beskurit och klonat lite hastigt.Inte så välgjort men tror det var ungefär såhär som #1 menade.:)

Erika, ~värd på dressyr~

nykanin
0

nice ;)

vad använde du för kamera, inställningar?

#3 den blev jätte fin då du fixat den :) jag gillar också svartvitt

Mvh Linnéa

MyBeauty
0

Har gjort lite redigering även jag. Lyckades inte fixa till färgerna som jag hade viljat så redigerade den lite i svartvitt. #3 så tycker jag att hästen har ju så pass mkt fokusering åt vänster att det för "min" smak även har blir för mkt tomrum till höger. Jag hade beskurit lite tightare.. Här lägger jag till lite redigering från min sida. Där jag helt enkelt tagit bort bakgrunden helt!  :)

http://Mylifeandbrian.blogg.se

[iissa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Redigerade lite enkelt (hoppas det var ok). Tycker inte att denna passar så bra i svartvit, det tar bort alla de härliga och varma färgerna, men alla tycker vi olika. Iallafall så beskärde jag bara bort lite luft över huvudet och la på kontrast Glad

Anfa
0

Haha kul att ni gillar att redigera ;D Kul att se olika varianter, ska prova lite ja me ;)