Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 430 ggr
NSphoto
0

Nikon ML-L3 Hjälp

Det är så att jag har köpt en Nikon Ml-L3, jag fick den igår och jag testade den lite snabbt. Jag fick kameran att fokusera med den. Men nu minns jag inte hur jag gjorde och jag har inte kamerans manual här. Kameran är en Nikon D7000 om det är någon hjälp :)

Så någon som kan hjälpa mig genom att berätta hur jag gjorde när jag fick den att fokusera?

Tacksam för svar! :)

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

[Minivirk]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har också en D7000 men har inte testat fjärrutlösaren på den, därremot på en D5000 och då var man tvungen att aldrig trycka ner kamerans avtryckare för att det skulle fungera. Alltså så fort man satte på kameran välja att man skulle ha fjärrutlösare sedan använda den och aldrig röra avtryckaren på kameran. Men har inte kollat hur det fungerar på D7000 ännu.

NSphoto
0

Okej, jag har fått det att fungera nu, det var väl bara något som tjorvade ihop då jag heller inte senare kunde använda AF i vanliga läget där man trycker på kamerans utlösare. Men jag rengjorde där objektivet hade kontakt med kameran sen fungerade det perfekt! :) Fokus kanske hamnar fel ibland, men vad gör det ^^ Använder oftast fel fokuspunkt då :)

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se