Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 17-köpråd
Läst 1073 ggr
Juicy
0

Tips på kameraväska

Då jag i sommar kommer uppgradera mig till Nikon D300s behöver jag tips på en väska som är rymlig men inte alltför otymplig. Kravet är att D300s och ett 70-200/2,8 ska få plats (med motljusskyddet bakochframvänt).

Har ni några bra tips?

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Jojaton
0

Ryggsäck eller axelremsväska? :)

Johanna - Instagram

Juicy
0

#1 Helst axelremsväska.

ronjanyman.se

Toltaren
0

Lite OT, men gud vad fett nice att fota med de två tillsammans! Rena drömmen… Skrattande

HBKbruden
0

Jag använder ryggsäck till denna kombinationen (nikon d300+batterigrepp+nikkor 70-200 2.8 för att inte bli sne ryggen (tungt)

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=464031, älskar väskan och får plats mycket, har medium.

Juicy
0

#4 Tack för tipset, den såg inte helt fel ut!

ronjanyman.se

mille-star
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag använder LowePro Flipside som finns i 3 olika storlekar och är mycket nöjd med den! Största fördelen med den är att man inte kan öppna väskan från utsidan utan dragkedjan sitter mot ryggen! På så vis behöver man inte oroa sig för ficktjuvar på tåg och bussar.

Väskan är dessutom rymlig och väldigt hållbar. Jag har misshandlat min mycket när den varit med i stallet men den är som ny fortfarande. Smuts på utsidan är lätt att få bort genom att borsta bort det. På insidan finns det flera fack som är lätt att flytta beroende på vad man ska ta med sig.

Juicy
0

#6 Vilken storlek har du? Jag har tittat på Flipside 300 och funderar starkt på att köpa den.

ronjanyman.se

mille-star
0

#7 Jag har 200 modellen. Den rymmer kamera med 70-200 objektiv samt två mindre objektiv. Enda nackdelen med min 200 är att batterigreppet inte kan sitta på när jag har min D90 i väskan. De större modellerna ska vara lite djupare.

Juicy
0

#8 Bra att du sa det, hade nämligen tänkt skaffa ett batterigrepp. Vore ju bra om det fick plats i väskan monterat, blir nog 300-modellen då.

ronjanyman.se

[alezan]
0

Gå inte och köp en axelväska du kommer bryta ryggen av dig av snedbelastning av så mycket utrustning i väskan!

Själv har jag en LowPro Pro Trekker samt en vanlig ryggsäck i vilken en liten kameraväska modell Samsonite (för ett kamerahus) och ett objektiv och andra nödvändigheter går ner när jag ska ut själv och fota (fotar mest i flock ;) )

Juicy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#10 Lowepro Flipside 300 är en ryggsäck så du kan vara lugn Flört Tack för tipsen dock.

ronjanyman.se