Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 1516 ggr
Mouziee
0

Vignir Jonasson & Kraftur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var och fotograferade Islandshäst SM hela helgen och här är en av bilderna på denna otroligt vackra häst och skickliga guldmedaljören i tölt :)

www.kristin-photography.se

selfrejection
0

Väldigt konstigt tölt det där, du har inte lagt in fel bild? :p

NSphoto
0

#1, Vad jag vet sa hon aldrig att hästen töltade på bilden, utan att detta ekipage vann guld i tölten :)

TS, Om jag ska bedöma bilden så tycker jag det skulle kunna vara lite hårdare beskärd, samt inte ha motivet i mitten. Sen så kan jag ju bara gissa att det blev något sparningsfel då färgerna blev "korniga" på vissa ställen :) (gissar att bilden är sparad i GIF och att det var "för många" färger i bilden)

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

selfrejection
0

#2 Jag trodde att hon menade att hästen töltade på bilden eftersom hon skrivit "skickliga guldmedaljören i tölt :)", en tolkningsfråga helt enkelt :)

Mouziee
0

Nej nej, underlig tölt annars och en dålig sådan om det skulle vara tölt haha :) rätt där, en sparad gif, lite dumt kanske.

Roligt att du ej ville ha hästen mitt i bild, jag fotograferade hästen i det "gyllene snittets" alla konster lite mer till vänster i bild men de jag visade för på tävlingen tyckte jag skulle ha hästen mer mitt i bild så jag vet inte hur jag skall göra om jag skall vara ärlig. Vignir verkade nöjd över bilden i övrigt annars :)

powderpuff
0

Du har inga bilder på Bogatyr Från Rooslunda (en snygg rädskäck). Han reds på Torsdagen vad jag vet i T1 uttagningen (tror jag de var)

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

NSphoto
0

#4 Ja det är ju också lite av vad dom som ska köpa bilden också vill ha :) Själv är jag så använder jag mig helst av de gyllene snittet ^^

Men det är ju en smaksak. I övrigt tycker jag bilden är riktigt fin! :)

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Lueur
0

skulle även jag vilja ha den hårdare beskärd, så tycker jag den är lite väl överexpo. Steget var bra fångat! :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Mouziee
0

Jo jag har bilder på Bogatyr  med ryttaren Karin från torsdagen men vet ej om det är några bra bilder i steget fångat men du får mer än gärna kika om du vill och är intresserad? Maila till: kristinlundberg-photography@live.se så får du mer info.

Ska ta och byta bilden alldeles strax så får vi se vad ni tycker :)

Mouziee
0

Jag har ju valt att ha ett riktigt kort skärpedjup för jag vill få fram en vettig bokeh i bakgrunden och då framhäva objektet mer i bilden genom att bakgrunden blir så pass ljus som den blir i all den sol som var denna dag så det är lite avsiktligt men som sagt skall byta bild och ej ladda upp en gif :)

powderpuff
0

#8 Har skickat mejl Skrattande

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Juicy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Snyggt fångat, du har verkligen lyckats få med känslan av fart. Kompositionen är jag inte särskilt förtjust i, hade gärna sett att du exempelvis utnyttjat hörnen bättre samt beskurit den lite hårdare. Upplever att bilden har ett lila färgstick över sig men det är inget som stör nämnvärt. Den rena bakgrunden lyfter bilden!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny