Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 08-analyser-och-diskussioner
Läst 984 ggr
Idrus
0

För er som säljer bilder..

Så undrar jag om ni tar kompisrabatt?

Besök gärna min blogg.

diesel92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lueur
0

Jag gör det, men bara de närmsta inte "vän till en vän" eller bekanta.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Toltaren
0

Jag ger ibland speciella erbjudanden (till exempel 10:- rabatt per bild) när jag fotar kurser jag själv är med på (då är det oftast mina kompisar som är med och rider)

Idrus
0

Okej, tack för era svar! kan vara lite klurigt tycker jag..

Besök gärna min blogg.

FotoAlle
0

Generellt sett inte, men man måste vara anpassningsbar.

Diizkmedel
0

För mig är det självklart att  ge bilderna gratis, de e ju ändå vänner :)

That that don't kill you can only make you stonger

Anna
0

Till mina närmsta vänner fotograferar jag gratis. De får då utvalda bilder i webbstorlek med min logga på. Ser inte det som arbete på det sätt att jag går back, utan mer plus hos mig vad gäller erfarenhet. Dessutom kan man ju utöka sin portfolio.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mari
0

Det beror helt på vad det är för bilder och vad de ska användas till.
Fast många av mina kompisar har bett mig fotografera dem eller något annat som de sedan köpt, då har jag mest tagit betalt för materialkostnaden.

Ibland har de även fått bilder gratis

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Idrus
0

Jag fotograferar gratis när jag vill att någon ska modella osv. Men hur gör ni när ni fotograferar hopptävlingar/tävlingar överhuvudtaget? Gratis då också? Glad

Besök gärna min blogg.

diesel92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

9#: På tävlingar fotar jag graits, men vill dem sedan beställa foton får dem betala de kostnader som jag har.

FotoAlle
0

#9 - när jag gör TFP så är det så klart gratis.

På tävlingar så tar jag inte betalt när jag står på banan. Däremot lägger jag ut lappar om att jag är på plats, och att man köpa bilder. Om jag är med och sponsrar så ser jag till att det ropas ut i högtalarna också.

Ofta skriver även tävlingsledningen ut att fotograf kommer att finnas på plats i RM.

EMT-FOTO
0

För mig beror det helt på vem som ska ha bilderna, vad bilderna föreställer osv.

Det är alltid svårt att ta ordentligt betalt av vänner, men om vi inte tog betalt så skulle det inte gå runt….!

Med Vänliga Häslningar '
EMTFOTO
Emelie Thoresson