Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 930 ggr
Cikoria
0

Kritik: Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och kikade igenom lite bilder från i höstas och hittade detta porträtt. Jag själv är ganska nöjd med det! Har redigerat nivåer och klonat bort en hand som var i vägen…

Fotat med en Fuji Finepix s5000

Monday
0

Skulle gärna ha sett bilden i stående format istället, då försvinner det mesta av kroppen som nu bara känns kapad på mitten och tar upp för mycket fokus. Trevlig bakgrund och uttryck hos häst. Just nu är jag inte helt förtjust i att hästen tittar bortåt, men tror att det skulle se bra ut i stående format, blir mer fokus på huvudet då. Synd på den överexponerade åkern och skarpa skuggan på hästens hals.
Annars, ett trevligt porträtt!

http://www.regret-nothing.com

Cikoria
0

Provar att redigera om den och postar den sen igen, är inte så duktig med photoshop…

Cikoria
0

Ytterliggare redigerad variant. Får inte till det med åkern…

Cikoria
0

Laddar upp ytterliggare tre bilder jag är nöjd med. Tar gärna emot tips på redigering o.s.v =)

Cikoria
0

2

Cikoria
0

3

Monday
0

Hoppas det är okej att jag tog mig friheten att redigera bilden, men såhär skulle jag ha gjort. Lättat upp skuggen på halsen samt beskurit bort lite mer av hästens kropp. Överexponerat är svårt att rädda, tyvärr..

http://www.regret-nothing.com

Cikoria
0

Det är alldeles lugnt, Tack =)

Cikoria
0

Putt

Cikoria
0

Putt

Denna kommentar har tagits bort.
Cikoria
0

Putt…

Anna
0

Tycker beskärningen är för kvadratisk, stående hade fungerat bättre, alternativt liggande med mycket luft runt om hästen för att få med mer av det vackra landskapet. Fint uttryck, gillar vinkeln. Hade kanske velat se ögonen lite tydligare och skuggan på halsen är lite skarp. Bilden känns lite ljus och dassig.

Mycket fin häst förresten!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cikoria
0

#13, vilken av bilderna menar du? =)

ella99bella
0

älskar verkligen alla dina bilder visst finns det lite fel men dom var jätte vackra!!!

Mvh/Ellen<3Glad

Cikoria
0

Tack =)