Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 00-allmänt
Läst 609 ggr
Moalinn
0

konstiga färger ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

jag fotograferade på en hopptävling, ponny, idag. Det var soligt och allting, gillade bilderna när jag såg dom i kameran men nu så är dom riktigt gråa och ganska matta i färgerna. Jag får alltså inte den färgen jag vill ha på bilderna, någon som vet varför? Eller tips på inställningar och sånt man kan göra för att få lite bättre färger?

Nikon D7000 + Nikkor 70-300mm

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

NSphoto
0

Kameran brukar ha en förmåga att göra bilderna lite matta och gråa i färgerna när man använder soligt på WB:n ifall du har det.

Men annars så kan du gå in på "picture Controll" och ändra så att du har ett snäpp mer mättnad på bilderna, går även att ändra kontrast och lite annat :)

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Moalinn
0

hade faktiskt WB på molningt för det brukar bli bäst oftast (:

picture controll? i kameran? :o

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

NSphoto
0

Hm, okej vet jag inte…

Ja, den finns om du går in på bland annat "Info" knappen (längst ned till höger) Tryck på den 2 ggr, sen den "rutan" längst ned i mitten. Där kan du välja olika som ex livfull och standard, jag brukar ha standard och då klickar man åt sidan(höger) på den man vill ha och då kommer det upp olika saker man kan ända, bland annat kontrast, skärpa och mättnad.

Hoppas du förstod vad jag menade! :D

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

MyBeauty
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökta justera färgerna i photoshop en aning. vet inte huruvida jag lyckades eller ej..

http://Mylifeandbrian.blogg.se

Tatchit
0

Personligen tycker jag bättre om att se bilderna lite mer framifrån , inte rakt ifrån sidan, typ lite snett framifrån :)

Tycker också att den borde beskäras en aning eftersom mket i bakgrunden stör :)

"The stars tonight will brighten our faces our minds will be racing along with our hearts
Intertwined with love
The magic of us"

xoxo

maja awesome,

Tatchit
0

tror dock att jag läste fel v________V jag är korkad och antog att det var kritik du får ursäkta ! :3

"The stars tonight will brighten our faces our minds will be racing along with our hearts
Intertwined with love
The magic of us"

xoxo

maja awesome,