Varmblodsvallak
Blir glad for tilbakemeldinger på dette portrettet :)
Redigerte kontrasten litt, og gresset ble muligens en aning for grønt.
Dette er en våken og tillitsfull vallak, og jeg synes det kom fram litt i dette portrettet.
Vh, Lotte
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dette ble forøvrig fotografert da jeg fortsatt kun benyttet instillingen "auto". Har et Nikon D3000 med kun originalobjektivet. Kunne helt klart fått litt mer utydelig bakgrunn. Også kanskje jeg skulle brukt et filter slik at himmelen ikke ble så "utbrent".
:)
Fin häst, bra färger, trevligt uttryck hos hästen. Som du skrev blev dock himlen lite utfrätt, vilket är lätt hänt i motljus. Sedan kunde fotot ha tagits liite mer i höjd med hästen (fast det är förstås svårt med större hästar), nu gör vinkeln att bilden ser lite "platt" ut. I övrigt ett trevligt porträtt, som med lite träning kommer att bli ännu bättre! :)
(Sen skulle jag nog personligen ha gillat bilden mer om det inte vore för bettet, men det är ju en helt annan fråga som inte riktigt hör hit. Stör känslan i bilden för mig bara..)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Fotomässigt hade jag velat ha lite mer luft framför hästen och en lite annorlunda vinkel hade nog trollat till det med bakgrunden. Annars tycker jag det i grund och botten är ett fint porträtt.
Ridläraren i mig säger dock att käkremmen är alldeles för hårt åtdragen!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Takk for kommentarer, begge to! :)
Skal ta det til meg. Bra tips!! :)
Hesten er ikke min, så bittet og käkremmen kunne jeg nok ikke endret :)
Vh, Lotte
Gillar bilden, oavsätt vilket bett det är på. Det är himlen som är lite för överexponerad bara som jag stör mig lite på som du själv sa annars gillar jag den verkligen! :)
Fortsätt öva, övning ger färdighet :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto