Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 18-medlemmarnas-hemsidor
Läst 3503 ggr
selfrejection
0

fridabennerman.se

Nu är min hemsida äntligen klar!

Här kommer jag skriva om jag vill ha feedback och annat :)

Ni får gärna kommentera vad ni tycker eller om något ser konstigt ut.

fridabennerman.se

selfrejection
0

På min dator är "loggans" bakgrundsfärg en annan, men inte på andra datorer jag provat på. Hur ser det ut för er?

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tydlig, lättnavigerad sida. Bra! Bra portfolio också tycker jag.

Är inte jätteförtjust i bakgrundsfärgen då den drar lite väl mycket uppmärksamhet från bilderna om du frågar mig, men det är ju bara en smaksak!

Annars tycker jag även den är lite liten, du kunde lätt göra layouten större och på så sätt kunna visa större bilder också.

Mozilla Firefox, 1680x1050

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

selfrejection
0

#2 Den såg väldigt liten ut hos dig. På min dator är det mycket större och även på de andra jag provat med…

Och färger är mycket mattare på min dator.

Anna
0

#3 Hur stor den är har ju med skärmens upplösning att göra, idag har ju många lite större skärmar/högre upplösning, så du kan absolut göra den större om du vill det.

annaattlid.se

selfrejection
0

#4 Kanske gör det vid ett senare tillfälle :)

Anna
0

Glad

En annan sak jag tänkte på var att du kanske borde fylla ut startsidan lite mer, antingen med mer informativ text eller med någon bild eller två, den ser väldigt tom ut nu och ger inte världens bästa första intryck!

annaattlid.se

selfrejection
0

#6 Något förslag på vad jag skulle kunna lägga till för text då? Står stilla i huvudet just nu.

Anna
0

Oj, fel av mig, startsidan är snygg!

Det var info-sidan jag syftade på. Lägg in en bild där på samma sätt som på startsidan kanske? Glad

annaattlid.se

selfrejection
0

Jaha! Har funderar på bilder både på info och kontakt men inte hittat några passande än. Men det kommer :)

Metinia
0

Det var en riktigt snygg hemsida! Jag älskar bilden du har på startsidan (det vet du nog redan att jag gör, Glad), men jag tycker att du borde ta bort loggan. Den behövs inte. Annars tycker jag att sidan är skitsnygg, lättnavigerad och liten och enkel - stilren och det gillar jag! Jättefina bilder i din portfolio också, :)

Vill du göra ett länkbyte med mig kanske? (mitt namn och hemsida står i min signatur nedan, :) )

Lagerquist
0

För mig har inte bannern och bakgrunden samma färg utan nyanserna skär sig lite mot varandra. Annars en trevlig lättnavigerad sida!

selfrejection
0

#10 Tack så mycket :) Jag gör gärna ett länkbyte med dig :)

#11 Har du möjligtvis Mac? För jag har det, men de andra datorerna jag provat som det ser bra ut på så är det windows.

Metinia
0

#12: Bra! Då ska jag lägga in dig nästa gång!

Lagerquist
0

#12 Ja det har jag, ett tips för att färgerna ska stämma överens är att bara använda "webb-färger" när man gör layouter i PS etc. då är det garanterat att färgerna ser lika dana ut i alla datorer. (Så vitt jag vet Oskyldig)

selfrejection
0

#13 Fast vi har inte gjort så, utan lagt in färgens namn i ett htlm-dokument (och allt annat). Så då funkar väl inte det?

Lagerquist
0

#15 Jo men det finns webbfärger som med säkerhet ser likadana ut i alla datorer. Jag hade t.ex. en orange nyans förut som såg jättebra ut på min dator men på ett par andra datorer såg slimegrön ut… ingen hit! Tror att det här ska vara de "säkra" webbfärgerna.

selfrejection
0

#16 Vi får se hur jag löser det :)

Nu har jag lagt in bilder på info och kontakt och några fler i portfolion.

selfrejection
0

Idag har jag gjort några små ändringar. Lagt in en ny vårigare bild på startsidan och ändrat lite bland priserna.

selfrejection
0

Nu har jag lagt in lite nya bilder i portfolion, under "Hundar och Katter" och "Porträtt"(människor).

selfrejection
0

Idag har jag ändrat och ändrat, men nu är det äntligen klart.

Har gjort en ny meny med hjälp av css som jag är väldigt nöjd med. Beställningsformuläret har fått en egen sida så Arkivet kunde få lite mer plats.

selfrejection
0

Nu har jag lagt in lite nya bilder i portfolion, under Hästar-Porträtt och Ridsport.

selfrejection
0

Nu har jag ändrat lite smått under Info. Har lagt in en bild på mig själv. Jag såg en av mina kunder igår, men hon såg inte mig eftersom hon inte vet hur jag ser ut. Så jag kom på ett jag skulle ha med en liten bild på mig själv :)

Idrus
0

Trevlig hemsida! Jag gillar den :}

Besök gärna min blogg.

selfrejection
0
selfrejection
0

Nu har jag gjort en nästa helt ny design på hemsidan.

Vad tycker ni? Ser ni några missar jag gjort?

Metinia
0

Jag har inte kollat så mycket, men en grej bör du ändra tycker jag. Jag sitter med en rätt så stor skärm (1680 x 1050 px) och bakgrundsbilden du har på din hemsida upprepar sig lite i högra kanten. Jag tycker att du ska försöka förlänga bakgrunden genom att typ klona den eller så. Annars är mitt första intryck att sidan är snygg!

Mari
0

Snyggt med bilden i bakgrunden, dock ser inte jag att den upprepar sig men för att få bort det kan du lägga till i koden att bilden ej ska upprepa sig + att du lägger till en bakgrundsfärg också. Då gärna en som passar till bilden.

Det jag skulle vilja ändra lite på är den vita bakgrunden, den känns väldigt kantig mot allt annat, testa göra så att den också har runda kanter.

I portfolion saknar jag en tillbakaknapp för att kunna komma åter till sidan där jag väljer vilket galleri jag vill titta i. Sen att man kan genom att klicka på en symbol öppna bilden i ett nytt fönster ser jag inte som en fördel utan mer som en nackdel - det blir otroligt mycket lättare att stjäla bilden!

I menyn står det Formulär, borde det inte heta beställa bilder eller något i den stilen istället? Man blir lite förvirrad när man får in på den sidan och ser att man ska beställa.
Det står även att man ska fylla i om man har rabattkod på ett ställe men där finns ingen ruta eller något att fylla i.

I menyn så ändrar texten färgen när man för muspekaren över, jag kan tycka att färgen den ändras till blir för mörk så den smälter in i bakgrunden, det blir alltså för svårt att läsa vad det står.

Annars en mycket lätt navigerad sida, bra information, snygga bilder, ren och fin sida som jag tror många kommer tycka om.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

selfrejection
0

Tack för all bra kritik!

Än så länge har jag bara gjort som #27 tipsade om med bakgrunden och la in svart bakom. Ser det bättre ut #26?

Jag har också ändrat färgen på texten i menyn när man ha musen över texten.

Formulärsidan ska jag fixa till lite mer.

#27 Hur gör man rundare kanter på den vita bakgrunden?

Mari
0

Är den vita en iframe? Försöker läsa igenom din kodning.

Jag är osäker på hur man gör, men antar att det kan finnas olika saker att göra via css:en för att få rundade hörn, jag har dock inte kommit så långt själv så jag är osäker på hur man gör.

Menyn blev jättebra nu när du bytte färg!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

selfrejection
0

#27 Det där med formuläret och rabattkoden, rutan finns där, men den är är under rutan för meddelanden. Inte precis där texten står. Kanske det är lite förvirrande.

Mari
0

Ja nu ser jag den när du nämnde det. Kanske är bäst om du tar bort den meningen eller skriver om den så att man förstår att den finns i formuläret.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

selfrejection
0

Nu har jag ändrat Formulär till Beställa och även fixat till det där med rabattkoden. Vad tycker ni?

selfrejection
0

Nu har jag gjort en blogg till min hemsida. Eller den finns inte på hemsidan, utan på blogg.se, men jag kommer att skriva om sådan som har med hemsidan att göra, fotouppdrag och kanske några erbjudanden ibland.

selfrejection
0

Nu har gjort om min hemsida helt! Eller jag fick hjälp av en väldigt trevlig tjej. Så gå gärna in och titta och säg till om ni hittar något som ser konstigt ut :)

Zakaraa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tyckte det såg bra ut, enkelt att hitta också

Under prislistan står det "21x30cm< (A4)" (med < alltså) eller det kanske är meningen? :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

selfrejection
0

#35 Tack :)

Det är nog bara en tagg jag glömt ta bort, tack för att du såg det :)

selfrejection
0

Jag skulle vilja ha lite nya åsikter om min design. Tycker ni att det är för mycket lila? Lila är verkligen min färg så det gör det hel personligt, men jag har nu börjat fundera på om det är för mycket. Har ni några förslag på hur man kan göra och ändra på?

Mari
0

Jag tycker färgen är jättebra, jag gillar också lila ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se