Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 633 ggr
Toltaren
0

Kritik: Jag har en hemlighet

Det var ett tag sedan nu… Jag skulle vilja ha kritik på några bilder som jag har döpt till "jag har en hemlighet" av lite olika anledningar Flört Vad tycker ni om dem, och hur passar de till titeln?

/Sofie, www.toltaren.se

Toltaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Toltaren
0

Toltaren
0

Dessa tre bilder vill jag gärna ha kritik på :)

Beautybus
0

#1: Gillar vinkeln och skärpan. Hade kanske velat ha ännu lite varmare ljus (tänker typ glödande solnedgång), men tycker att ljuset som det är nu också.

#2: Fin och jämn skärpa och färg. Jag hade nog valt att ta med lite man/rygg/mage/nåt ben så att det framgår lite tydligare exakt vad det är man tittar på och så att man lite "leder in" tittaren mot motivet. Nu känner jag att det mest är en "brun vägg" på bilden, stor och utan början och slut.

#3 Härliga färger och skärpa, gillar att bakgrunden är så ren och att där bara är fin blå himmel. Kanske stör lite att hästen är lite smutsig under ögat, men det är nog allt.

Hilevij
0

Du har överlag fina färger, bra skärpa och skarpt ljus på dina bilder. Jag tycker att du har riktigt intressant komposition på dina bilder, och du är duktiga på att ta tillvara på vinklar. Kul att se lite mer närbilder här på forumet! Fortsätt såhär skulle jag säga! Hittar inget negativt med bilderna.