Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 643 ggr
Moalinn
0

Kritik - hoppning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Ju mer jag tittar på den här bilden ju mer tycker jag om den. Jag tog den liggandes först men har gjort den ståendes i photoshop eftersom att det ser så otroligt mycket bättre ut. Och att både ponny och ryttare är så otroligt söta får det hela att bli riktigt gulligt, men vad tycker ni? Börjar jag komma någonstans med min hoppfotografering?

Vet mycket väl om bakgrunden, men jag tycker det är skitsvårt att få till en någorlunda bra bakgrund. Egentligen så va ju bakgrunden bara staket tills den där dumma människan kom och ställde sig mitt i vägen, men det går ju inte att göra någonting åt.

Behöver all kritik det bara går för jag fotograferar hoppning en hel del nu för tiden så jag har ju chanserna att utvecklas ännu mer! (:

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

nello4ever
0

Söt bild men jag skulle vilja ha mer luft på sidorna nu ser den lite ihoptryckt ut! :)

Moalinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är originalet, har bara rätat upp den en aning vet inte om det blev bättre eller inte (det "riktiga" originalet är riktigt sne), själv tycker jag mer om den stående faktiskt.

Medarbetare på Djurfoto

Adrina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bilden som du sa är jättesöt, men jag tycker ljuset är inte så bra. Det ser lite ut som motljus, som inte gör sig så bra mitt på dagen i bilder. Mer på kväll/morgonbilder. Hade nog ställt mig där den människan bakom hästen står, där hade jag fotat, om inte bakgrunden där var alldeles för hemsk.

Kämpa på, du har kommit en bra bit på vägen!

Moalinn
0

det var svårt att stå rätt för solen va högst upp på himlen så det spelade inte så stor roll var jag stod tyvärr. Hade jag stått där människan stod hade det varit en rörigare bakgrund och färre hinder att fotografera. Så försökte få det så bra som möjligt även om det inte blev "bäst" (:

Tack för kritiken iaf! :D

Medarbetare på Djurfoto

Kjaerran
0

Jag gillar den! Jobbiga männikor kan man inte rå för, de har en tendens att smyga sig in och förstöra de flesta bilder, haha :D

Jag hade nog lagt på en liiiten kurva för att ljusa upp den. Göra det vita lite vitare, om du förstår? Ljuset är lite grönt/gult :) Då ser både häst och hinder lite renare ut :D