Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 00-allmänt
Läst 1143 ggr
Deklol
0

Visar skrytsamt upp...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…några hästbilder jag tagit under min resa som yreksfotograf detta året.

Fler bilder på min sida

Deklol
0
Deklol
0
Deklol
0

4.

Om intresset finns postar jag gärna fler :)

Eklang
0

Otroligt vackra och kreativa bilder! Gillar verkligen den första bilden :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Tatchit
0

Fantastiska.

Jag vill gärna se mer! ;)

"The stars tonight will brighten our faces our minds will be racing along with our hearts
Intertwined with love
The magic of us"

xoxo

maja awesome,

Mari
0

Jag måste få fråga, ridhusbilden, jag antar att du har studioblixtar uppsatta där?

Vad har du för styrka på dem? Jag har försökt med mina men jag måste ha blixtarna så pass nära för att det ska bli någon effekt så jag funderar på om det antingen är jag som gör fel eller om jag har för klena blixtar?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Deklol
0

#4, 5 Tack :)
#5 Alright, jag ska se om jag kan ladda upp ett par när jag kommit hem! Tills vidare har jag en del på min webbsida.

#6 Japps, två paraply med speedlights. Ett shoot-thru framifrån och ett bounce på sidan vid ryggen.
Oj, jadu, eftersom jag inte ville gå över ISO 400 på min d3x jag hade då så fick jag istället ha lång slutare och blixt. Detta innebär att det befintliga ljuset på motivet även kommer med, plus blixtljuset. Här måste man akta sig för att skapa för mycket skuggor konstiga och försöka ha båda till att lysa upp motivet så snarligt som möjligt.

Alltså, inte jättehög styrka =)

Kör du softboxar/paraply eller nakna strobes när du upplever att de inte räcker till? Kör du slutar snabbare än 200/250 är det värt att nämna att kameran går över till en så kallad high-speed sync. Detta innebär att blixtarna skjuter ut ett X antal gånger under vad vi kan se som "en" blixt för att hinna med. Alltså får man inte heller ut lika mycket kräm som man skulle få när en blixt bara behöver avfyras en gång.

Hoppas det var till någon hjälp!

Mari
0

#7 Detta var till hjälp! Jag har softboxar till mina två blixtar men jag tror nog jag har haft fel inställningar på kameran den gången jag testade och så hade jag blixtarna placerade lite tokigt kanske, hade en till vänster och en till höger och så stod jag i mitten :P Skulle nog ha testat lite sådär som du har för att få ett mer naturligt ljus.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mooaaa
0

Riktigt fina bilder! :)

julia-saga
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Helt otroliga bilder. Hur bar du dig åt för att fixa bild nr 2? Vad använder du för kamera & objektiv? Skrattande

Deklol
0

#8 Tror softboxar hade fixat den bilden minst lika bra som paraplyer. Ju mer man experimenterar med ljussättning ju mer förstår man hur ljus fungerar.

#9, #10 Tack :)

#10 Jag mätte exponeringen från molen precis bredvid solen vilket gjorde att jag fick själva motivet i siluett.
Kamera: Nikon D3s och Sigma 70-200 2.8 @ 70mm.