Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 557 ggr
Animal-3
0

Kritik-important

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åter en liten kritik tråd då. Tog två bilder idag i hagen med mina små ponnyer.
(Skäcken) 16 årig valack och (fuxen) 1 årigt sto som "ödet" ;) för samman de har blivit väldigt goda vänner och Lilla Röd som stoet kallas söker mkt trygghet hos Tuffis. Hon har växt upp utan kontakt med människor och har nu plötcligt kastasts ut i en för henne främande värld. Tuffis är motsattsen, mycket van vid folk och älskar att stå i centrum. Han är nu mer hennes stöd vid alla jobbiga nya upplevelser.
Där av rubriken.
Dessa två bilder fasnade för mig då jag tycker dom fångar känslan av trygghet.

Bild 1:
Åter igen lite dålig skärpa precis som mina bilder ("human and horse") dock stör det min inte här heller.
Tycker själv det är lite trist med det "tufrätta" vid nosen.
Men gillar känslan över Tuffis nos mot ryggen på sin lilla skyddsling.

Animal-3
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2:
Blev bara väldigt fäst i känslan på bilden. Hur lilla Röd sträcker sig mot Tuffis som ger en känsla av trygghet.
Kan själv ev vara lite störd på att övre delen av bilden blev nästan helsvart och undre är full av växter.

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det kanske är min bildskärm som inte är inställd ordentligt, men jag tycker dom är lite mörka. Hade gärna sett Tuffis mule lite mer, nu flyter den in lite i den andras rygg.

Men, hey, jag är bara en glad amatör! Håller med dig om känslorna i bilderna!

Animal-3
0

Är nog inte din skärm^^ undersidan av Tuffis mule är svart vilket även går ner på ryggen. Bakgrunden blev från stonas lösdrifts öppning. Jag och ponnyerna sitter i deras skogs hage (alltså i skuggan) och det ljuset kommer från andra hållet där av blir framsidan på mulen utfrätt.
Vet dock inte om jag kan göra så mkt åt det? ska kolla.

Är en till glad amatör här så det går jämt upp;)  och tack!