Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 1144 ggr
[Minivirk]
0

Picasa

Nu har jag tänkt lägga upp bilderna till picasa som jag har tagit på en tävling.

Jag har hört att det är enkelt att sätta någon sorts av copyright markering på ett flertal bidler samtidigt i det programmet. Men jag hittar det inte :O

Är det någon som kan vara snäll att förklara hur man gör? :)

NSphoto
0

Om du använder Picasa (det man har på datorn) och sedan laddar upp bilderna via det (synkroniserar) så kan man sedan där gå in så man ändrar som ska stå, hur stor man vill ladda upp bilden ska vara m.m. Sen kommer programmet göra allt det automatiskt när du laddar upp dem :)

Hoppas du förstår, fråga om det är något du undrar ^^

//Nikita.S

Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

[Minivirk]
0

men jag laddar inte in bilderna på datorn via picasa…

vart går man in och ändrar om man inte laddar in dem via picasa? men har framme bilderna i den efteråt?

Mari
0

Det ska finnas en artikel här på sajten där det står steg för steg hur man använder picassa och där tycker jag det står på ett bra sätt hur man sätter logga

Sedan för att få upp bilderna på sitt picassakonto så behöver man ladda in bilderna i programmet och sedan via programmet ladda upp dem på sidan

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Minivirk]
0

Vart finns den artikeln? :)

Mari
0

Här på hästfoto, gå in på artiklar och sök :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

Alternativen för automatisk logga finns när du exporterar bilderna under Arkiv > Exportera bild till mapp.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se