Ny glugg Nikon 80-200/2.8
Är inne på att köpa nytt objektiv, äger idag Tamron 70-200/2.8 men känner att den börjar sjunga på sista versen + att kavliten på bilderna inte är det bästa. Nu till saken, nikon har tre objektiv som liknar Tamrons.
Nikon 80-200/2.8 Skjutzoom
Nikon 80-200/2.8 Vridzoom
Och 70-200/2.8. Tyvärr är 70-200 alldeles för dyr tillochmed begagnad. Så tanken står ju mellan Skjut & vridzoomen. Alltså hur mycket skiljer det sig mellan dessa och vad menas med skjutzoom?
mitt råd, fortsätt spara till ett begagnat nikon 70-200! Det blir dyrare i längden att uppgradera gånger flera.. :)
Säger samma som #1 Jag köpte mig precis ett nytt Nikon 70-200 och är redan förälskad! :)
Har tidigare haft ett Nikon 80-200/2.8 Skjutzoom. skjutzoom låter precis som det är, istället för att Vrida när man zoomar så skjuter man objektivet för att zooma. :)
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hm, har redan hittat ett Nikon 80-200/2.8 vridzoom 6000kr. Behöver det nu ju :/
Varför bytte du från 80-70 för?
Jag bytte dels för att jag vill ha snabbare AF + att de inte blev helt 100 efter att jag halkade med det i vintras. Det funkar men vet inte hur länge.
Caroline Dahlén
Men vilket är det VR eller VRII? Köpte du begagnat eller nypris?
Ok Ok, ni får som ni vill, på söndag kommer självaste Fujifiilsm VD hem till mig och säljer ett Nikkor 70-200/2.8 VR för 11 000
Jag köpte ett sprillans nytt VR II
Caroline Dahlén
Du kommer vara överlycklig över ditt val av objektiv, jag har vr1 och är supernöjd! Haft tamron 70-200 och nikon 80-200 af-s, men det är sådan markant skillnad!!!
Du kommer vara överlycklig över ditt val av objektiv, jag har vr1 och är supernöjd! Haft tamron 70-200 och nikon 80-200 af-s, men det är sådan markant skillnad!!!
Fick hem mitt Nikkor VR1 :) Ok ni hade rätt, jag är förälskad :)