(M) kritik - Dressyr
Hej!
Igår fotograferade jag min första dressyrtävling, har väl fotograferat kompisar när dom ridit men inte såhär. Det var bara ett KM så det va inte många som tävlade men jag visste vilka dom flesta va där så bilderna kommer ju komma till användning på ett eller ett annat sätt :)
Vill ha kritik på dessa 3 bilder, vet dock inte hur många bilder man får ladda upp egentligen då jag blandar ihop djurfoto, foto och hästfoto och kan inte kolla på "skrivreglerna" nu då jag kom på det senare.
Jessica & Jasmine Girl
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
I #0 har du fångat ett fint steg och bakgrunden är ren och fin. Lite trist ljus men kan ju vara svårt att göra någonting åt. Kompositionen kan vara bättre, istället för att ha överflödig luft bakom ekipaget kan du lämna mer framför dem, åt de håll de är påväg så att de får plats att springa "in i bilden".
#1 Bättre ljus, skarpt och fint. Försök att inte klippa av hjälmen på ryttaren. Sedan tycker jag nog steget och momentet du fångat på bild är lite osmickrande för ekipaget.
#2 Lite tråkigt steg, hästen ser framtung ut vilket är något man aldrig vill framhäva, speciellt inte i dressyr. Bättre komposition här.
Jobba på!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tack för kritiken! :D
ska leka lite med den första bilden och se om jag kan få till något som ser någorlunda bra ut (därför gillar man media på gymnasiet och sitter i photoshop en hel lektion på 80 min.
missade att hjälmen va klippt på #1, men klart att jag ska tänka på det. Ingen annan är klippt :)
Galoppen har jag jättesvårt för, vilket steg ska det vara?
Tycker själv att steget på denna bilden är bra, men jag vet som sagt inte?
Stod hela tävlingen och tänkte på vilket steg det ska vara, men jag har ingen aning.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Läs gärna vår artikel som handlar just om att fånga steget. 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling