Kritik-hästmarknad
Satt och kollade runt lite och fick sådan lust att slänga upp några bilder. Var på hästmarknad för ett tag sedan och fotade lite. Jag lär fortfarande mycket så vore kul med lite kritik på några av bilderna.
(Jag lägger bilderna i inläggen, var på någon foto iFokus där man inte fick göra det är det så här kanske någon ändrar det, min data pallar inte att öppna bilderna utan blir bara prickig, där av lägger jag de i inläggen).
Första bilden:
Tog denna lite över folkvimmlet ville få den där starka "marknadskänslan" samt få in fokusen på hästarna då de var marknadens mitt punkt.

Ingen? :)
Idén bakom den första bilden är helt rätt men kameran på högerkanten och tanten på vänsterkanten är ändå lite i vägen. Bild nummer två tror jag vinner på om du beskär liggande istället för stående. :)

#4 tack.
"folket" var dock idén då det är marknadsvimmlet. Utan folk blir det ju bara en bild på uppbundna hästar.
Jag håller absolut med i tankegånen men jag tror det är balansgången i att få hästarna i centrum kontra människorna ur centrum eller tvärtom beroende på om det är hästarna eller folket som ska stå i centrum som är det svåra tricket i sådana här bildreportagebilder.
Kort och gott tycker jag (vilket ju inte är jämställt med någon absolut sanning ;) ) att som illustration för människor på hästmarknad lämpar sig bilden väldigt väl medan den som hästar på marknad kan finjusteras lite :)

#6 "människor på hästmarknad" är väl rätt exakt vad jag var ute efter på bild 1^^ fast med "fokusen=skärpan" på hästen efter som den är "centrum" för människorna. Förklarade mig nog dåligt.
Men då så :) (det kan ju vara jag som misstolkade din förklaring oxå ;) )
riktigt intressanta bilder! Jag sympatiserar med hästarna på samtliga bilder, och tycker att människorna mest känns som ett vimmel eftersom det inte är några ansikten i fokus. Överlag så är bilderna lite mörka. Jag gillar kameran som är i förgrunden på första bilden, det gör bilden både mer intressant med ett litet komiskt inslag.

#8 detaljer;)
#9 Tack!
Ja dom är lite mörka, var rätt dåligt väder och jag är inte den bäste att "rädda" bilder.

Den första har väldigt fin känsla i sig!
Det finns en bild som vann årets pressbild (för ett antal år sedan, tror jag). Fotografen är i ett krigsområde i ett u-land och mitt på vägen ligger ett dött barn. Alla fotografer tampas om att få ta bra bilder på det stackars liket, då denne fotograf i stället backar och fotograferar alla de som står hukade över barnet.
Pressbilden är väldigt hemskt, men det är lite samma tankegång som du har i din bild :) Det ger en väldigt bra känsla om hur situationen ter sig, tycker jag :) Jag länkar bilden jag pratar om länge ner, ifall du vill se! :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#11 Tack så mkt!
Intressant, ja en bild kan verkligen få en helt annan innebörd beroende på situation. Men det gav verkligen en helhelts känsla.