Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 500 ggr
Anna
0

Welshmountain hingst i snö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här bilden fotograferade jag i vintras när jag var iväg och fotograferade en welshmountainhingst vid namn King. Han är 20 år men beter sig som 2 när han flyger runt i hagen!

Tycker ni att staketet i bakgrunden är för framträdande? Bilden är fotograferad i motljus, därav att han är mer grå istället för vit. Skulle det vara bättre med mer luft framför honom (är han för mycket centrerad)? Jag tar emot all kritik!

Nikon D50, Tamron 70-300/4-5,6

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

j114
0

Jag tycker att bilden är jätte fin! Som du sa har du fotat i motljus, därav har du fått jätte fina konturer runt din häst. Lite onaturlig galopp, utan en enda fot i marken, men jag antar att han hoppar runt lite, hingst som han är ;) Tycker inte att staketet tar över allt för mycket, men det hade nog vart bättre utan.

Hälsningar
Jaqueline

Anna
0

#1 Jo han skuttar runt och gör alla möjliga konstiga språng när man viftar lite med händerna eller liknande! Tack så mycket för berömmet.
Jag försökte klona bort staketet men lyckades inte, så jag lade på lite oskärpa och resultatet blev som ovan.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Kattapult
0

Jag tycker också bilder är kanon!

Skulle aldrig själv kunna fota en sådan bild.

icerman84
0

Riktigt fin bild, med lite avancerad redigering hade den varit kanon!
Men jag skulle aldrig redigera bort staketet som andra störde sig på. i så fall hade jag bytt bakgrund helt i så fall.

Jag skulle försök ljusa upp hästen utan överexponera manen och svansen för mycket.

Men det är otroligt svårt att fota i motljus och få en bra bild man kan jobba med, ofta ger man ju upp före man kollat på bilderna.

Essgarde
0

Personligen så älskar jag motljusbilder, och denna är helt underbar. Tycker inte att staketet stör alls, men det hade ju inte heller vart fel att ta bort det. Mkt fin bild, bra jobbat :D

ciss
0

Jag älskar motljus bilder, precis som Essgarde. Denna är helt underbar och staketet stör inte alls enligt min mening, man koncentrerar sig så mycket på den söta ponnyn att man inte bryr sig.

Jättevackert!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Talismana
0

Jätte fin bild! Staketet för iallafall mig tillbaka till verkligheten, om inte staketet vore där skulle jag kunna tänka mig att det var en vild ponny ;)
Hursom helst var den jätte vacker! :D

kram Erica

divansson
0

Så snygg! :D