Tips?
Okej, nu vill jag ha alla tips jag kan få!
Planerar att köpa en ny kamera då min trogna D40 börjar kännas lite trött. Funderar faktiskt på att köpa en begagnad, kanske en D80 eller D300? Vad tror ni, vilka objektiv? :) Har en 18-55 och en 55-200, men fundarar på om 18-105 eller 18-200?
Lägg gärna upp bilder tagna med de objektiv och kameror ni rekommenderar! :)
Förr hade jag en D40 och i våras bytte jag upp mig till en D300, bästa val jag gjort! Ångrar det inte en sekund! Att byta upp sig till en D80 är ett väldigt litet steg, och du kanske snabbt måste byta upp igen pga. D80 hanterar inte brus lika bra som D300 (tycker jag). Om du har dayviews kan du söka på mig bed-bug heter jag där. Enda sedan mars har jag fotat med en D300. Har fortfarande kvar min D40 men som backupkamera.
Ett annat val om du vill filma är självklart D300S som sägs vara jättebra. Inte jättemycket skillnad mellan förutom att D300S kan filma då. Men jag ville inte betala 3000-5000 kr mer för en funktion jag nästintill aldrig kommer använda. Vet inte om det finns fler skillnader mellan D300 & D300S de får någon annan svara på.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

Åh! Jag känner att jag är väldigt sugen på en D300! Men de kostar skjortan va? haha nypris ligger väl på 18 tusen? Vad har du för objektiv och annan utrustning till den? :) Jag har också DV, heter ComeTogether, ska kika på din :)
Jag har fått höra att om man vill ha en riktigt bra systemkamera så ska man inte ta en som även har filmfunktion! Det sägs att det försämrar bildkvaliten och så.
Tack så mycket för tipset! :)
En D300 säljs inte på marknaden längre, jag köpte min begangnad för 7500, då var den i nyskick. När den såldes i affärerna så kostade den ca. 13,000 tror jag.
Jag har ett Sigma 70-200 2,8 som används främst till hästsport & djur överhuvudtaget. Sen har jag ett Nikkor 50mm 1,4 och 18-55mm och snart (hoppas jag) ett Sigma 105mm 2,8 macro. Samt closeupfilter 10+, uv-filter, reflexskärm och lite småskraffs 
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

Okej, härligt! Vill så gärna ha en D300, haha såg dina bilder på DV och kände att.. En sån här kamera SKA jag ha! Jag har nog kännt så tidigare också, men nu är det verkligen (!!) haha :) Ska bara bli en aningen rikare först ;)