Kritik - Dressyrbild
Fotade lite på klubbens lokala dressyrtävling idag, här kommer det en bild som jag själv gillar :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Fin bild, fast lite sne.. Räta upp den kankse? :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
läskigt steg, ser ut som att hästen ska ramla eller något om man kollar på höger
framben som precis lämnat marken..
men färgerna och skärpan är det inget fel på, men steget är väl halvt sådär (i mina ögon iaf) och som #1 säger, lite sne.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Nu har jag hunnit redigera några fler bilder så här kommer en till på samma ekipage.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Den sista var mycket bättre! På den första var hästen påväg ut från bilden vilket gjorde det lite trist. Bättre steg på sista också. Förövrigt bra ljus & skärpa på båda bilderna vacker häst men jag stör mig på att ryttaren ser ut att luta sig bak & samtidigt dra i tyglarna, men så kanske man sitter i dressyr bara jag som är ovan haha. Hursomhelst inget du kan rå för ju!
Inga hårda skuggor på hästen vilket du gjort super, bakgrunden är också ren & fin förutom staketet men inget jag stör mig på. Hästen ser pigg & glad ut vilket är bra, kanske lite utfrätt på de vita partierna men inget som drar till sig större uppmärksamhet.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
#4 Tack! :)
Ryttarens sits är tyvärr svår att påverka :P Men jag håller med dig om att hon är aningen lite för mycket bakåtlutad, nu är det mellan/ökad trav på båda bilderna och en del ryttare har tendensen att luta sig lite bakåt då.
//GuUuLd,
-IE Photography-