Publicerade bilder
Har ni fått några bilder publicerade i t.ex tidningar, kataloger eller i andra publika sammanhang? Berätta och visa!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag fick precis min bild på omslaget på Hästmagazinet!
http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=47231
Har inte fått något då jag själv skickat in bilderna men ska få nån sorts övverraskning.
Numret innan var det oxå min bild som var samlarbilden.
Jag har 4 omslag, två almanackor och 10+ artikel/uppslagsbilder i bagaget.
Förra sommaren blev jag uppringd av chefredaktören på Stallmagasinet och blev intervjuad, vilket resulterade i en artikel i deras juninummer, "Så tar du suveräna hästbilder". Den innehöll både intervjun med mig samt en del av mina bilder med mina bildtexter, vilket var jättekul verkligen.
I år har det blivit ett par bilder i KRAFFT's nya produktkatalog (via Hstd reklambyrå) samt en bild att representera Rasta Groups samarbete med Åby Restaurang & Konferens på webben (via Mecs reklambyrå). Också kul!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har en del bilder publicerade på www.jvp.dinstudio.se och www.jv.travskola.dinstudio.se fotar mycket på deras tävlingar och har bra kontakt med dem. Fotar alltid när dem behöver foton. FÅr oftast 100 kr varje gång, ibland 50 kr beroende på hur mkt bilder. Men dem tkr jag e billig xD
även en publicerad bild på skillingaryd.nu på en varfågel som jag lyckades ta bättre på än naturfotografen xD
#1 Grattis men läser jag och fattar rätt att du inte kommer få betalt för ditt omslag???
Jag jobbar utomlands och är publicerad i flera tidningar och magasin främst i Holland, Belgien och England. Har även sålt bilder till förbund, auktionsfirmor och stamböcker :)
Är inte jätteaktiv och är rätt dålig på att "marknadsföra" mig eller hur vi nu ska uttrycka det, utan fotar mest lite när jag har tid eller ork och för att det är roligt!
Dock har jag lyckats få en del lite "publika" användanden av fona, har bla haft en omslagsbild till tidningen Distansritt samt en del bilder med i olika nr av tidningen. Har sålt bilder till distansritt.nu samt en annonsbild till att använda i tidningar osv. Digitala bilder till peakendurance.se. En väggkalender utgiven i sammarbete med distanskommitén/ridsportsförbundet. Har haft ett par bilder med i tidningen Ridsport. Sen har det sålts till lite olika hemsidor, både privata och försälningssidor samt "offentliga" bilder för arab-EM/SM. Därtill bilder till en informationsforlder om distansritt som jag tror fortfarande finns att få via ridsportförbundet.
Ja… det var väl det jag kommer på iaf:)
Har haft bilder publicerade i Travronden, bla. fotade jag för en annons till Ume-släp. Samt mycket marknadsföring för Wången så som affischer, broschyrer osv. Jag var deras "marknadsförningsfotograf"(eller vad jag nu ska kalla det) när jag gick där :)
Fotat på Wången ser jag :)
#10 Helt rätt! Såg att du hade gått där, vad roligt! :)
Fin bild med :)
Jodå det var en givande tid i livet :)
#12 Jag förstår det. Det är sån vacker utsikt från Wången!