Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 17-köpråd
Läst 1174 ggr
[Kanintokan]
0

Nytt kamerahus?

Jag går och funderar på om jag ska köpa ett nytt kamerahus. Just nu har jag en Nikon D3000 men vill ha någon bättre. Vilken kamera är den bästa som jag kan få under priset 10 000kr? Jag fotar mest natur och djur ;)

tacksam för hjälp!
(skriv gärna vad ni använder för kamera och om ni rekomendera den)

Tamira
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad är det du saknar hos din D3000? :)

live for today, dream for tomorrow

Metinia
0

Med största sannolikhet kommer du inte hitta ett kamerahus om kommer att vara märkbart bättre än ditt D3000 under 10 000:-. Vänta och spara ihop till mer pengar eller satsa på fler/bättre objektiv istället, det är mina tips! =)

[Kanintokan]
0

#1 Vet inte riktigt vad jag saknar.. men det är något som är annorlunda när jag gemför min Nikon D3000 med en annans Nikon D90. Tänkte bara höra lite tips vilket kamerahus man ska satsa på ;)

#2 Är det någon kamerahus som du tycker om? (helst Nikon) Tack för tipset :)

Jag undrar vad ni tycker om Nikon D300 och Nikon D300s :P

Metinia
0

#3: Jag är inte superbekant med Nikon, kör själv Canon. Men jag har hört mycket gott om Nikon D300 och D300s!

[Kanintokan]
0

#4 okej ;) kanske finns någon som vet

Idrus
0

Nikon D300s är en underbar kamera, men man ska verkligen känna att man är "klar" med kameran man redan har, innan man byter till en proffskamera.

Besök gärna min blogg.

Adrina
0

Hur länge har du haft din D3000? Jag har själv en D300 och bytte upp mig i våras från min D40 som jag hade haft i 4 år. Då kände jag verkligen att jag hade växt ur den & kunde den utantill dessutom saknade den flera funktioner. D300an har allt min D40 inte hade. Men jag släpade D40 i 4 år och den gav mig otroligt många bra bilder för att vara en sådan liten plastig & så lite funktioner.

Jag tror du klarar dig längre än vad du tror med din D3000. Se bara till att köpa bra objektiv. Jag har provat min kompis D3000 och den är superbra, avsevärt mycket bättre än min gamla D40 som gav grå bilder oavsett objektiv tillslut. D3000 är ju också en nyare modell.

[Kanintokan]
0

#7 jaha okej ;) Har haft min i snart 4 år.
tack!