Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 480 ggr
neonrosa
0

Sfrk dressyrtävling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag i stallet då det var dressyrtävling. Fick några fina bilder, ge konstrutkiv kritik!

neonrosa
0

Andra bilden…

neonrosa
0

Och sista bilden. Jag grämde mig mycket över denna bild, jag gillar att det är lite fart i den och dammolnet runt hästens hovar. Men bakgrunden var en jättemiss. Tyvärr, men man kan inte göra annat än att förbättra sig…

icerman84
0

Gillade den första bäst men skulle vilja se öronen framåt istället.

Andra bildern skulle jag se vilja se lite mer fram ifrån. Nu är det lite snett bakifrån.

Trean fick jag nästan känlsa av vidvinkel men ändå inte, svårt bestämma mig

jojjehanna
0

#0 hästen har öronen fult, de bör vara spetsade framåt, rynkar dessutom lite på mulen. Lite mer luft ovan öronen hade inte skadat tycker jag.

#1 synd att du tog bilden precis när hästen är ställd åt andra hållet för den är liksom vänd bortåt, även ryttarens ansikte är svårt att se.

#2 om du beskär bilden lite mer så får du bort delar av det som stör i bakgrunden. Jag ger ett exempel. Tyvärr är öronen inte med här heller.

Anna
0

Håller med #4 helt och hållet.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

neonrosa
0

Tack för kritiken!

neonrosa
0

Här är en till bild, här kommer ekipaget emot kameran…

neonrosa
0

Och ett porträtt.

Cydonia
0

#7 Mycket trevligare än #1, men nästan lite för tajt beskuren, känns lite som hästen är påväg ut ur bilden. Mer luft åt vänster! Sen har hästen en lyktstolpe rakt genom halsen. Och en bil i bakgrunden, men båda de sakerna går att klona bort lite enkelt. Föresten - har du redigerat bilden något? För gräset ser lite utsmetat ut på vissa ställen.

#8 Öronen är riktade framåt nu, det tillför väldigt mycket till bilden! Bra skärpa, och fina färger. Jag för min del tycker inte om porträtt när hästen böjer på nacken, men det kanske bara är jag. Bakgrunden är lite för skarp, kortare skärpedjup skulle vara bra. Och det ser ut som du fifflat och klonat lite slarvigt på denna bild med, det sitter bland annat en extra örsnibb strax till vänster öronen. :P

neonrosa
0

#9 Jo, jag vet, kloningen på andra bilden blev väldigt slarvig då jag var lite stressad. Tack för kritiken!