Kritik - höstbilder
#0 nosluddet kanske hade kunnat skippas för en bättre bild, det tar lite mycket uppmärksamhet på en annars väldigt fin läder grimma. Ett mycket fint porträtt med bra skärpa, fint ljus och bra färger.
#1 gillar redigeringen, kanske hade velat se mer kontrast men de är en smaksak ;) annars samma här, bra skärpa och fina färger! :)
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
#2 Tack så mycket för kritiken!
Någon mer?
Hm.. Jag har för mig att jag gav kritik på dessa bilderna, men mitt inlägg kanske aldrig skickades isåfall. Skriver om det.
#0 Jag tycker inte att nosluddet stör, däremot det utfrätta täcket är lite jobbigt. Jättefint uttryck, piggt & glatt, bra skärpa & fina färger.
#1 Håller med Caroline, färgredingeringen är jättefin men lite mer kontrast hade inte suttit fel. Samt känns det som om att bilden är tagen lite bakifrån, hade varit finare om det var snett/framifrån - men kanske hade den blivit lite tråkig då? Gillar bokehn och att bilden är så varm & höstig 
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
#4 nu när du säger det så kan jag också tycka att täcket stör lite, får tänka på det till nästa gång :)
Okej, jag får prova hur det blir med mer kontrast och kanske lägga upp den också. Det var det jag tänkte faktiskt, att det inte skulle bli en "vanlig" ögonbild utan lite mer annorlunda ;) Tack för kritiken!
Fin häst
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Bild 1
Fint utryck, bra samspel mellan färger. Håller med #2 angående nosluddet, det förstör den naturliga elegansen lädergrimmor tillför, även täcket är ett störningsmoment.
Bild 2
Bilden är inte kontrastrik, vilket jag tycker den vinner på. Den får en drömsk känsla över sig tack vare det.
Förövrigt bra komposition med diagonalen.
Bilden är vacker, men inte unik.