Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 548 ggr
Cydonia
0

Nyfiken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog med kameran till stallet igår när det var så fint väder. Men hade lite problem med att hålla hästarna på avstånd. Blev en del kul bilder på grund av det.

Har ni också problem med lite för nyfikna hästar när ni fotar?

Anna
0

Jo, när jag fotar "mina" hästar så är de gärna väldigt nära kameran, speciellt Wilda som bara är fölis och väldigt nyfiken. ;) Faktiskt lite irriterande ibland, men kan man klandra dem? Nej.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

jojjehanna
0

Ja, gå in i en hage med shetlandsponnyer och det är kört. Även andra brukar vara för nyfikna…

__iE
0

Hahaha, ja jag har verkligen problem med det ^^ De flesta kommer o vill smaka på kameran ;) Särskilt Pigall, "föl" snart 2 år ;)

LindaKarlstrom
0

Hästar brukar vara för nyfikna för sitt eget bästa. Antingen det eller så skiter dom fullständigt i en ;)

divansson
0

kul bild :) jorå, dom är alltid nyfikna och kommer lufsande.. :P har problem med det.. menmen.. :)

MiaMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag skulle jag ju ta kort på fölisen när mamma Lady skulle longeras. förra gången va de en ryslig fart på honom men så fort jag tog fram kameran idag så va jag intressantare än att springa…

Galopp rakt mot mig, utan zoomning…

Cydonia
0

#6 Vilken charmig kille!
För mig är det helt okej att hästarna kommer nära, så länge de inte börjar tugga på kameran…!

Anna
0

#7 För mig är det inte okej, för min närgräns på telezoomobjektivet är 1,10m. OskyldigSedan vill jag inte heller att de ska komma för nära, precis som #9 säger.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MiaMaria
0

#8 håller med dig att dom inte får komma för nära, då kliver dom in i min privata sfär och de får dom inte utan att jag bjuder in dom.

Cavello
0

Det är roligt när hästarna är för nyfikna men det ska vara lagom. Speciellt föl brukar vara intresserade av vad man gör och hingstar.

/ Matilda - www.mphotograph.2u.se

Magster
0

Haha, jag brukar fota unghästar ibland och dom hoppar ju nästan på en, biter i kameran och drar en i håret ^^.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.