Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 3794 ggr
Lueur
0

Kritik - Vit arab

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två minuter hade jag på mig innan solen försvann helt, jag hann ta ca 10 bilder och bland de bilderna fanns denna på en underbar arab vid namn Zenia. Man kan knappt tro att denna häst var döende för ca en månad sen.

Nu vill jag höra era åsikter :)

Utrustning: Nikon D300 - Nikon AF-S 70-200mm f/2,8 IF-ED VR ll

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

[linneasandberg]
0

riktigt fin, nästan magisk :o

Mari
0

Såg denna på din blogg igårkväll, riktigt vacker.

Mjukt och härligt ljus, färgerna är också mjuka och behagliga och hästens uttryck gör bilden också stillsam och "sköN" att titta på.
Även fast det vita är utfrätt så tycker jag det räddas av skenet och färgerna.

Funderar på hur bilden skulle se ut om inte hästen var så centrerad, kanske hade den blivit ännu bättre om det var mer luft åt hållet dit hästen tittar?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Toltaren
0

Riktigt läcker bild! Det enda jag är tveksam till är placeringen av hästen samt hur kroppen blir beskuren. Tycker att bilden känns lite "klumpig" när ansiktet är i mitten på det sättet som den är här. Men det är ju också det enda. Ljuset och mjukheten i bilden är helt fantastisk och platsar på vilken fotoutställning som helst.

Marrieh
0

Håller med föregående om beskärningen av bilden. I övrigt en alldeles fantastisk bild med underbart ljus och ett riktigt fint uttryck hos hästen!

----------------------
• Marielle Foto

Lueur
1

Beskärningen är lite av en smaksak tror jag, personligen tror jag att bilden blivit lite för tråkig och vanlig om jag har haft med lite mer av hästen och "hållit mig till reglerna" om att sätta mer luft till vänster. Men som sagt, en smaksak :)

Det som är utfrätt i det vita är (enligt camera raw) bara lite på ryggen och vid svansen :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

[alezan]
0

Vad gäller beskärningen ser inte jag att hästens placering i längdled skulle vara något problem. Tar man bort lite luft ovanför poppar den nämligen direkt :)

karinlindberg
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Helt fantastisk bild! Bra jobbat. Älskar beskärningen, ljuset, hästens uttryck etc - allt bidrar till att det inte blir "ännu ett hästporträtt i solnedgång", om du förstår vad jag menar ;) Riktigt bra gjort.

Lueur
0

#7 Du förstod verkligen precis det jag ville förmedla med bilden :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

PaulineH
0

Jag älskar bilden! Kompositionen är väldigt trevlig och tilltalande. Ljuset är näst intill lite magiskt och tonen i bilden är väldigt vacker. Det faktum att hästen är näst intill överexponerad fungerar riktigt bra i den här bilden och bidrar till den där magiska känslan.

Riktigt bra jobbat! Hade jag varit den hästen ägare hade jag smällt upp den i en 1,5-meters canvas på största väggen jag kunde hitta;)

Galoppfoto
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Helt. Underbar. Punkt.
Haha, inte så givande kommentar men det är allt jag har att säga om bilden.

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

[ellenhellstrom]
0

Sagohäst

Diizkmedel
0

Sry, men kan bara säga WOW!

That that don't kill you can only make you stonger