Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 497 ggr
KarolinaNowak
0

Hästbus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på dressyr tävling idag och stötte samtidigt på två skimmlar som busade i hagen. Vad skulle kunna göras för att bilden ska se prydligare och bättre ut?

Bilden är tagen på fullzoom därav den dåliga kvaliten.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

KarolinaNowak
0

Lade dessutom märke till att iFokus försämrade kvaliten ytterligare då de förmiskade bilden.

Varma Hälsningar

Anna
0

Jag tycker bakgrunden är väldigt rörig men samtidigt får bilden mig att tänka på två vildhästar som slåss om rangordningen ute i vildmarken, om det var det du ville uppnå? Bra komposition.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cydonia
0

Härlig bild, fint med de vita hästarna mot den lite mörkare platta bakgrunden. Prova att lägga gaussian blur (om du har photoshop eller gimp) på bakgrunden så slås den ut en aning.

Anna77
0

superhärlig bild!!! wow..

KarolinaNowak
0

#2 Ja, det var väl tanken :)

Tack allesammans!

Varma Hälsningar

jojjehanna
0

Jag tycker det var en bra ögonblicksbild och bakgrunden tycker jag var helt ok för sammanhanget, hade det varit en vägg eller något bakom hade det inte sett lika vildhästaktigt ut, klart en himmel/grässlätt eller liknande hade varit snäppet bättre men, men… Det är ju inte studiofotografering vi sysslar med och ibland tycker jag det är väl så hysteriskt om bakgrunder. Tex är man på evenemang kan man inte välja bakgrund alltid utan få ta vad som erbjuds.

Malin-A
0

tycker bilden va väldigt häftig, man får verkligen känslan av vildhästar som gör upp, och bakgrunden passar bra  =)