Hopptävling
Var och tävlade igår, ett litet arrangemang på ridklubben. Trots att det inte var så stort så lyckades jag ta över 400 bilder och hoppa felfritt med älsklingsponnyn Max. Här kommer tre av de bättre bilderna, dock bara en hoppbild ^^ Vill ha konstruktiv kritik på alla!
Alla bilder tagna med Konica Minolta DiMAGE Z3.
Kram Hanna
Hanna

Sista bilden var väldigt vacker. Tycker inte att det stör med överexponeringen, tycker att det flyter i hop bra med resten av bilden.
De första bilderna är det så mkt i bakgrunden som drar blickarna till sig. Kanske blir bättre att klona bort lite eller göra bakgrunden oskarp.
#3 - Tack för komentaren. Har du tips på hur man relativt lätt kan få mer oskärpa på bakgrunden? Har provat en del grejor med det blir inte som jag tänkt riktigt.
Kram Hanna
Hanna
Alal bilderna är väldigt gula och lite mörka. Fotade du på kvällen? Men ajg tycker du fångade ögonblicket mycket bra på första bilden. Den andra var mycket rörig och ser tråkig ut när hästen går iväf med två tjejer.
Den tredje bilden är mycket vacker men möjligen att man skulle fixa motljuset i PS, den ser lite dimmig ut och sne..
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#5 - Härlig kritik, uppskattas mycket :)
Jag fotade på kvällen, klockan var väl halv åtta och solen påväg ner. Kort sagt, andra bilden är inget å ha?
Som sagt på tredje bilden så är det meningen att den ska vara lite sne. Hur menar du med att fixa motljuset?
Tack, det är svårt som fotograf att se hur bilderna värkligen ser ut ibland.
Kram Hanna
Hanna
Tycker sista bilden var bra och att det inte stör, en mysig bild! Nr 2 gick budskapet inte hem hos mig på. Första var Ok, synd man ej ser ansiktet på ryttaren men så blir det ganska ofta, lite mörk bakom ryttaren och snävt beskuren ovanför hjälmen så jag beskar den än mer för att få testa. Bifogas.
#7 - Okej. Tvåan är tydligen skit, har jag insett nu själv också ^^' På första bilden beskar jag den snävt över huvudet på ryttaren och lämnade mer mark efter hindret då jag tycker det är så tråkigt med kort på bara ett hinder och en häst över (iaf. om bilden är så dåligt komponerat som min). Tycker att din version blev tristare :/
Kram Hanna
Hanna
Jag tycker alla bilder är fina men en aning oskarpa. Det är lite synd att man inte ser ryttarens ansikte på bild 1, men det är inte mycket man kan göra åt ^^
#7 Tycker också att den blev tristare än orinalet.
Har du nån bild när du och Max hoppar ? Om du har, lägg gärna upp den :)
Kram; Felicia
#9 - Kul att du gillar dom. Jo, visst blev bilderna ganska oskarpa? Jag tycker det själv, misstänker att autofokusen la av, alla bilder är ganska oskarpa nämligen (Shit, vad jag är trött på min kamera som ska krångla hela tiden!).
Tyvärr inga bilder på mig och Max (tur det XD). Mamma skötte grillen och syrran red fram så det vart inga.
Kram Hanna
Hanna
#8 OK! Men skit tycker jag int nr2 är men jag tänkte inte på det du skrev utan nu när jag tittar mer på den så är det en lite mysig kontaktbild, dvs kontakt människa häst men det du tänkte såg jag inte men att man ser olika saker i bilder är ju ingen nackdel. Den har dock lite knepiga färger som säkert går att justera ganska enkelt, är inte så bra på sånt…