Du glömde nog att skriva lite mer. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Sluta tänka Nikon och tänk Canon!

#2 Håller med! ;D
With Canon you can. :D
Det är mitt motto :D

Näe, håller basolut inte med :) NIKON ska det vara tycker jag 

#6 Då tycker jag du ska motivera varför Nikon är bättre
Om vi ska motivera vaför Nikon är bättre får du ta och motivera varför Canon är bättre. ;)
Har haft 2 canon kameror och har nu en nikon. Kan säga att canon har bättre meny-system enligt mig men annars gillar jag nikon mer.

Haha anna! Du ska alltid vara tvärsöver :p
Enligt mig har Nikon bättre menyer.
Men så ger Nikon mycket brus på Höga ISO tal.
Canon ger inte på långa vägar lika mycket brus i bilderna.
Så ska man fota utan blixt då det inte är strålande sol så kan man lika gärna kasta in handuken med nikon.
Och innan anna säger något om det så har det inget med objektiven att göra.
Haha!
Jamen jag tycker att Canons menysystem är SNYGGARE i varje fall, bättre vet jag inte för jag minns knappt hur Canons ser ut längre. *host*
Det där med ISO har du väl rätt i, tur att jag än så länge fotar heltautomatiskt. Antar att jag bara försöker skydda min lilla D50. ;)

För mig tror jag att det mest var att allting kändes rätt med Nikon! Provade både Canon och Nikon (Canons EOS 350(eller var det 450?) och Nikons D40) Canon har säkert jättebra kameror, men Nikons sa det bara WOW med för mig :D
Men jag är nog lite som Anna, försöker försvara min lilla vän tror jag :)
With Nikon you can 
Nikon - At the heart of the Image x)
Men en Canon är snyggare :D

Men det är ofta så man försvarar sin "älskling".
Fast jag kan ju ärligt säga att jag har både Canon och Nikon.
Dock har jag lånat bort min nikon på obestämd tid.
Det man kanske ska påpeka är att en billigare systemkameran, dvs under 30 000:- skiljer sig mellan en dyrare.
Canon är mer plastiga och inte lika robusta i sina billiga kameror. Där är faktiskt nikon bättre.
Men ska man jämföra en Canon 1Ds Mark II mot en Nikon D2x så skiljer det inget i hur kraftigt bygda dom är. Där är det då vad man ska använda den till. Många naturfotografer väljer Nikon av någon anledning, varför vet jag inte men jag tror dom köpt fast sig för många år sen. Ofta kostar deras objetiv mer än kameran så det blir väldigt dyrt att byta.
Men större delen av pressen använder Canon för det passar tydligen dom bättre.
Tänk på att köpa en kamera efter sina egna behov, inte efter vad andra använder sin kamera till.
With Nikon you can, with Canon you can't 
#15 bra inlägg!
Icerman84 varför bytte du till Canon? bara pga bruset?

#18 Jo bara pga bruset.
Jag tål verkligen inte att det blir för mycket brus.
Sen har jag inte möjlighet att fota med blixt då jag fotar hästar
Ja, man kan tillochmed få igång en diskution med endast en titel! Härligt!
Jaqueline

Den här diskutionen var då lugnare än den på foto.ifokus.se :D