Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 579 ggr
__iE
0

Kommentera :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej !

Var på tävling igår o fotade lite för "skoj skull". Har inte ngt superbra kamera med objektiv o sånt ;) MEn vissa blev ändå bra tkr jag :)

Konstruktiv kritik tack :P

Första bilden: Ballerina springer förbi.. (inte för att man ser att hon spriner men jaa ;))

__iE
0

Andra bilden: Hopp på framhoppning..

__iE
0

Tredje bilden: En fux 'mellan' 2 hindren.

__iE
0

Fjärde bilden: Hopp

Bilderna är inte nerförminskade så iFokus försämrar lite ..

Emelie-G
0

Första bilden gillar jag! Oskärpan ger mig fart- och actionkänsla. Färgerna är också fina, bra jobbat.

Andra bilden har du tajmat bra, rätt del av språget och dammolnet där hästen hoppade av gillas. Bilden känns lite "smetig", men det beror nog mest på iFokus förminskning. Däremot är bakgrunden väldigt rörig, mina ögon fastnar helldre på hindret och tältet i bakgrunden än hästen.. Jag vet att det kan vara svårt på tävlingar där det oftast är mycket saker överallt, men försök att hitta en "lugnare" bakgrund.

Också här bra tajmat, rätt del av galoppsprånget. Vet inte om bilden är oskarp eller om det är ifokusförminskningen som gör att den känns sådan. Fina färger, men återigen så är bakgrunden lite för rörig, bilarna skulle jag gärna se försvinna ;) Sen så måste jag klaga på ekipaget, blått träns och schabrak ser helt gräsligt ut! Oskyldig

Rätt del av språnget, du har tajmat väldigt bra på alla bilderna! Bilden känns dock lite sne, som om den lutar åt höger.. Men det kan ju vara att marken inte var helt jämn på tävlingsplatsen. Skulle gärna vilja se bilden lite tajtare beskuren runt hästen, då hade du haft en kanonbild :)  

MVH Emelie

Qayal
0

Jag tycker precis som #4 Glad

Kram; Felicia

Thorsson
0

Jag tycker inte som emelie, att #3 har en gräsligt utrystning! Tycker att det är snyggt! Jättefina bilder :D

Abico
0

Håller med #5 ^^
Blått träns *rysa*.

Kram Hanna

Hanna 

__iE
0

Tack för komentarerna ! :D

#4, Kan tyvärr inte klona bort dom störande sakerna för jag har inte Photoshop, men jag håller med dig + att det är svcårt o hitta en plast där det är en fin bakgrund ..
Hahah, jaa hästens utrustning va inte den finaste, det håller jag med dig om 0:) ^^
Sista bilden är kanske ngt sne, har inte lagt märke till det innan, men nu när du säger det så ..

icerman84
0

Ett tips är att tänka på vart solen står.
Så skuggorna inte hamnar på fel ställen. #1 hade du solen i ryggen på ryttaren så ansiktet blev svart.

__iE
0

#9, tack för tipset! Ska tänka på det till nästaa gång:)

__iE
0

Här kommer bild 4 i en tajtare beskärning :) Bättre, sämre ?

icerman84
0

Tycker du ska beskära den mer i över och underkant

__iE
0

Okey, bättre såhär ? :)

icerman84
0

#13 Nu blev det bättre :p

__iE
0

okey, Tack! :P ^^