Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 613 ggr
Emelie-G
0

Skimmelporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var och fotograferade lokala ponnyhopptävlingar igår, och även några lektionshästar som var ute i hagarna.

Skulle gärna vilja höra lite konstruktiv kritik om den här bilden. Skuggan på hästens vänstersida stör mig lite, är det bara jag eller tänker ni också på det?

MVH Emelie

Qayal
0

Den här bilden gillar jag :) Skärpan är jättebra! Gillar vinden i manen och de spetsade öronen :D Bakgrunden är också jättefin .. Inga klagomål från mey asså ;)

Bra jobbat! :D / Felicia

Magster
0

Mycket vackert fångat. Älskar det pigga uttrycket!
Jo, skuggan stör lite, det tar bort alla detaljer på mulen och i manen och även i det ena ögat.
Hårmötet på halsen gör även så att det ser ut som att han dreglar lite. :)
Annars en mycket vacker bild opch otroligt bra skärpa!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Linafoto
0

Jätte vacker bild. Tycker inte att skuggorna stör, tvärt om! Dom gör bilden mer levande. Bra jobbat!

[Quellii]
0

Skuggorna gör bilden mer levande, den blir mer "verklig".. Snyggt fångat och jättefint uttryck på hästen! Jättebra skärpa och skärpedjup, bara positivt från mig :)

/Photoniq - www.alexandra.foo.se

Cavello
0

Mycket fin bild :) Kan inte hitta något att "klaga" på…

/ Matilda Andersson

Abico
0

Jättefin, skuggan tycker jag varken stör eller gör bilden mycket bättre. Den bara finns ^^ Linjen på halsen (hårmöte kallade någon det. Ser ganska underligt ut). Men annars grymt fin bild, ponnyn ser pigg ut med spetsade öron och bakgrunden är bra.

Kram Hanna

Hanna 

jojjehanna
0

Håller med #3, man ska ju inte låtsas som att det inte finns något ljus och det var ändå en mild skugga. Tycker det är en jättebra och skarp bild tagen i rätt ögonblick. BRA JOBBAT!

Emelie-G
0

Tack så mkt alla! Hårmötet har jag faktiskt inte tänkt på, men nu när ni säger det så.. ;)

Moonstrike
0

jättefin bild! ser pigg ut :)

Vad använder du för kamera?

Emelie-G
0

#9 Tack! :) Jag använder en Nikon D40.

JennyStaaf
0

det är en perfekt bild - finns inget som kan förbättras tycker jag. Grattis till en superbild.

Anna
0

Du vet redan vad jag tycker om den här bilden Emelie - den är otrolig! Uttrycket är kanonbra, skärpan och DOF likaså! Bakgrunden också. För att förbättra den ytterligare (om det är möjligt) skulle du kunna räta upp den lite, ser lite sned ut. Och som sagt var, där håret möts under hästens mule är det lite störande.

Bra jobbat :) <3

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Kattapult
0

Bilden är otroligt vacker!

Som sagt kan hårvirvlen och skuggan över ena näsborren vara lite störande om man verkligen ska sitta och hitta fel.

Men första intrycket är WOW :D

Emelie-G
0

#11 Tack så jättemkt!

#12 Tack både för kritik och beröm :) <3 Snedheten håller jag med om, är ett ganska vanligt problem för mig då jag håller kameran allt annat än rakt Oskyldig. Hårmötet håller jag också med om, men är dessvärre svårare att göra något åt än att bilden är sne. Får göra några försök med att klona ;)

#13 Tack :) Jag håller med! Det som är jobbigt med att fota i solljus är alla oönskade skuggor som finns då.

Anna
0

#14 Då ska du se några av mina bilder där jag bara koncentrerat mig på hästen och inte bakgrunden. Herregud vad snett det kan bli! Staket osv kan gå i en diagonal rätt igenom bilden utan at tjag mörker något. ;) <3

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Emelie-G
0

#15 Haha, känns igen. ;) <3

Snuttan2
0

Mkt bra fångat :)

Jag hade önskat att det fanns mer utrymme runt hästen framförallt, och, nu har jag glömt bort vad det heter, men de svarta områden är för svarta, för starka, det har blivit helt 'döda' områden, så som manen och näsborarna.

Tycker inte den skugga som är stör särskilt mkt, men om man ska sträva efter perfektion så skulle man väll inte vilja ha den förstås ;)

divansson
0

Bra skärpa, hästen ser glad ut, mycket liv i bilden enligt mig.. :) fint! bra jobbat ;)

Emelie-G
0

#17 Tack! Jag är mest för tajta beskärningar, men lite mer utrymme han kanske inte vart helt fel. Förstår hur du menar, utfrätt heter det om det är helt vitt så det inte finns någon bildinformation, kanske heter samma när det är helt svart?

#18 Tack! =)