Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 252 ggr
Klasselover
0

Shettis på bete

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har redigerat en bild, vill gärna ha kommentarer om redigeringen (Är inte profs, lärde mig igår x'D) och självklart hästen :)

[Orginalet]

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade jag jobbat ännu mer kunde jag tagit bort staketet, men det fick vara :) Nu har jag tagit bort två eltrådar på det röda staketet, två stolpar, en stor elstolpe i bakrunden, skuggan och små fula gräsfläckar och störande saker..

Redigerade bilden ->

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Anna
0

Helt okej kloning vad gäller staket osv men ser verkligen jättekonstigt ut när du tagit bort skuggan. Varför får inte den vara där? Den ger ju djup i bilden.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LindaKarlstrom
0

Håller med #2. Bra redigering men det syns alldeles för bra att det är klinad vid benen. Och en svag skugga behövs enligt mig! :)

Klasselover
0

Jag tyckte inte det var snyggt att klona bort halmet eller vad det nu är i skuggan, det blev bara 'kladdigt', så tog bort hela skuggan istället

Teja-Bea
0

Hästen ser placerad ut nu när skuggan är borttagen. Dessutom syns det jättetydligt i gräset att du tagit bort skuggan. träna på att göra en snyggare kloning!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

LindaKarlstrom
0

#4. Behåll halmen där i stället än att du ska ta bort den och att resultatet blir mindre lyckcat :)

Teja-Bea
0

Den enda halm jag skulle tagit bort är den som hänger i skägget på hästen! ;)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Eve
0

Tycker inte att skuggan störde alls, som de andra säger; det ger bilden djup..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus