Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 560 ggr
LindaKarlstrom
0

Kamera objektiv!

Ja som det är nu har jag två objektiv till min kamera. Ett Sigma 55-200/4-5,6 DC till Canon & ett Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III .

Det som är tråkigt med Canon objektivet är att man måste vara så långt ifrån hästarna, och med sigma tycker jag att autofokusen verkligen är kass ibland. Altså är jag inte nöjd med något av objektiven… Skulle gärna vilja ha en korsning mellan objektivens zoom-omfång men det finns kanske inte?

Nu vill jag ha massor med tipps på objektiv som man kan ha till en Canon EOS 300D och som inte förintar en stackars students plånbok ;)

LindaKarlstrom
0

Den verkar bra! Skrattande Men jag skulle gärna vilja ha lite mer zoom, men den där fungerar säkert bra :) Måste bara se om den finns begagnad någon stans… Eller så får jag be om att bli sponsrad av pappa ;)

LindaKarlstrom
0

Finns det typ inget 55-250mm objektiv? 0:)

Eller vad behövs minst för att fota på hopptävlingar? Om man står framme vid staketet.

LindaKarlstrom
0

Finns det typ inget 55-250mm objektiv? 0:)

Eller vad behövs minst för att fota på hopptävlingar? Om man står framme vid staketet.

LindaKarlstrom
0

*raderat* blev dubbelt

Cavello
0

På hopptävlingar behövs en brännvid mellan 200-300mm.

Emelie-G
0

Jag har ett 55-200 som fungerar utmärkt på hopptävlingar, jag når till alla hinder om inte banan är alltför stor.

Johannna
0

skulle tro att 200mm räcker, även om det finns 300mm på mitt objektiv så använder jag nästan aldrig så mycket zoom då bilderna inte blir särskilt bra då.

LindaKarlstrom
0

#7, #8, Okej vad bra :D Hellst skulle jag vilja ha typ 250mm fast det finns kanske inte så stort utval av det?

Emelie-G
0

Här hittade jag ett 18-250. ^^

LindaKarlstrom
0

Nej vad fiffigt :D Undrar om det är bra även fast det går ändra från 18mm? Aja, kan fråga på foto.ifokus om någon har någon erfarenhet av objektivet =)

jojjehanna
0

Fast i det #10 var ju bländaren 6.3 i det mest zoomade läget och då krävs rätt så bra ljus, särskilt för snabba bilder som vid hoppning. Jag tyckte att 5.6 redan hade sina begränsningar…

LindaKarlstrom
0

#12. Dåligt. Ja då blir det inte det objektivet då ;)

Trolltott
0

En liten OT fråga, men när man ska fota en häst i action, som då typ på hopptävling, vad är bästa inställningen på kameran då?

Jag har en Canon EOS 350D, är det "sportmode" som är bäst då?

LindaKarlstrom
0

#14. Jag brukar ha det :) Eller så ställer jag in slutartiden själv…

Trolltott
0

#15 Hur gör man det?

LindaKarlstrom
0

#16. Beror på vilken kamera du har :) Och läs instruktionsboken!

Trolltott
0

#17 instruktionsboken är borta tyvärr. :( Finns bara danska och finska versionen kvar.

LindaKarlstrom
0

Ja men jag kan inte hjälpa dig om jag inte vet vilken sorts kamera du har…

Trolltott
0

Sorry. Missade att du hade frågat efter kameran.
Jag har en Canon EOS 350D

LindaKarlstrom
0

okej :) men hum, svårt att förklara om jag inte kan pilla på kameran samtidigt =O men du ska ha den där "ratten" på Tv, och se så rullar du på den andra "ratten" så ändras slutartiden XD Jisses, jag kan inte förklara :P