Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 08-analyser-och-diskussioner
Läst 1208 ggr
ElinP
1

Önskas i jul?

Önskar ni någonting i kamerans väg i jul då som nu börjar närma sig?
Iså fall vad? :)

För mig skulle det sitta fint med ett nytt objektiv, dock inte säkert på vilket än. Ska byta ut min tele är det tänkt. :)

/Elin Pettersson
www.elinpetterssonfoto.se
http://florenza.blogg.se/

eefoto
0

Olympus AF 50-200/2,8-3,5 Zuiko Digital ED SWD skulle ju inte sitta helt fel.Dock sätter prislappen stopp!x)

Erika, ~värd på dressyr~

FotoAlle
0

Och jag vill hemskt gärna att tomten kommer med en Canon EOS 1Dx

InkyWings
0

#3, be tomten ta en åt mig oxå när han ändå är på väg… ;)

Annars kan jag tänka mig ett 85mm /1,2 , jag är inte omöjlig.

[Spööket]
0

Ett vidvinkel, faktist! Har redan ett jättebra Tele Nikons 70-200/2.8 VR sp :)

Cronsell
0

Ett batterigrepp :P

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Eklang
0

Inte direkt någonting som är fotorelaterat på så vis. Men en ny extern hårddisk skulle sitta finfint! :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

cinna
1

Ett 50mm 1,8 G står överst på min lista… och får jag det inte åker jag in på mellandagsrean och köper det själv… rea eller inte! Tungan ute

Cronsell
0

Åh, jag behöver också en ny extern hårddisk! Har typ 4gb kvar :P
Det är ganska akut x'D

Men det kommer jag nog köpa på mellandagarna.
Får inte pengar förens efter jul och det är ganska specifikt vad jag ska ha då jag ska ha en som ser ut som den jag har nu (blir snyggare att ha två likadana)

Eklang
0

#9 Min förra externa glappar så har fått installera linux ett antal gånger på min andra dator för att få tillbaka alla bilder :3 Men herregud vad bilder du måste ha! :D

schnecke
1

Jag önskar mig pengar till ett Sigma eller Tamron 70-200 2,8. Jag köper hellre mitt själv då jag vet att det blir rätt objektiv! ;)

#9 Det här med lite utrymme på datorn de är inte kul. Hade 9 GB kvar för ett tag sen, jag rensade hela datorn och har fått tillbaka mycket. Köpte en lite julklapp förra i början på november det blev ju självklart en externhårddisk på 500 GB för 600 kr. :)

Cronsell
1

Jag har 500gb internt minne och en extern på 1tb som är fulla nu.
Det tog bara några månader att fylla den interna och den externa har jag haft i 2 år.
Men nästa ska vara på 2tb så håller det nog ett bra tag x'D
Måste köpa lite fler minneskort också..

Eklang
0

#12 men herregud! :D Hahahha

JoannaLi
1

Ehm, kanske inte så mycket som rör foto, men kanske lite snyggare grejer till hästapållen? ;)

(Det kanske rör foto egentligen, för då kanske jag vågar fota och framför allt visa fotona jag tar? ;))

schnecke
0

#12 OJ, haha. Jag har också en på 1tb men den har gått sönder, den är seg men man kan inte flytta eller lägga till filer i den.
Hoppas du får en i julklapp! :o

Cronsell
0

Nja, det är ganska specifika grejer jag vill ha. Tror jag kommer få ett batterigrepp (bg-e7) i julklapp av mamma :)
Men jag ska köpa hårddisken på mellandagsrean, och fyller år i januari så det löser sig nog ganska snart xD

Juicy
0

Jag önskar mig faktiskt inget i fotoväg i år, har allt jag behöver för stunden. En riktig bra fotosäsong står dock högt upp på min lista!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Zakaraa
0

Man kan säga att jag redan fått julklappen (och tidig studentpresent men som jag även betalar lite på själv) i förväg.

Jag fick/köpte en Canon EOS 550D med 18-135mm objektiv.
Samt nya tillbehör då mina gamla inte passade denna kamera (suck), batteri, uv-lins, 8gb minneskort och blixt.

Men om jag fortfarande får önska mig så skulle jag jättegärna vilja ha ett lite längre teleobjektiv. Men har inte kollat upp några då den chansen är ganska minimal i nuläget, haha.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Adrina
0

Ett batterigrepp! Glad

Adrina
0

Hur gick det? Fick ni något av det ni önskade er? Själv fick jag faktiskt ett batterigrepp, blev väldigt överraskad & glad Glad

Cronsell
0

Jag fick ett stativ! (http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=xprobcyber)

Hoppas på batterigrepp i födelsedagspresent xD (fyller år den 20:e januari)

Grattis! Är det skönt att hålla i? :)

Adrina
0

#21 Ja, jätte! Blev förvånad att det var sån stor skillnad. Speciellt om jag har det tunga objektivet. Dessutom ser det 100x proffsigare ut & mycket enklare att ta stående bilder, inte massa armbågar här & där Flört

Stoodyear
0

Sigma 150-500 stod på min lista och det hade tomten minsann med sig! Lyckorus!

Amalia.wahlström
0

Jag ville ha ett Tamron 70-300 och det fick jag :D ska testa det på en tävling om några månader ;D

Wreade
0

Jag önskade mig pengar till ett nytt objektiv (mina föräldrar och släktingar kan ingenting, så dom har sagt att jag får köpa det jag vill ha själv) och jag fick äntligen ihop till ett Sigma 70-200 2.8 APO HSM DG OS (:

Riktigt glad!

malinhanak
0

jag önskade mig stativ och en extrern hårddisk. Och lite halv seriöst en ny kamera då den andra pajjat helt. Jag fick stativet, ett jätte fint. Och nu i efterhand  en kamera som jag visserligen fick lägga till 2000 kr på själv :P Men lika glad är jag för det :D

schnecke
0

Fick ju pengar i julklapp, tar med mig lite till Teneriffa på söndag och köpte 2 minneskort nu i veckan för 300 kr. :)