Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 541 ggr
amandahandersson
0

Fin bild?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Det här är en bild på min underbara shettisvallack, Norrskenets Jupiter. Jag själv är inte särskilt duktig fotograf, har ingen egen kamera och har inget vidare intresse för fotografering, men just den här bilden tycker jag faktiskt väldigt mycket om!

Skulle vela höra vad ni tycker om den!
Kramar /Amandah

amandahandersson
0

Kan fylla i.. Bilden är inte redigerad någonting, helt naturlig!

Monday
0

Jag tycker bilden är väldigt konstigt beskuren i och med att halva mulen och öronen inte fick vara med i bild.
Sedan blev mulen för överexponerad och en stor yta är helt utfrätt.

http://www.regret-nothing.com

Teja-Bea
0

Luggen är överexponerad och den blir matt i ljussättning och färger… Man blir nästan bländad när man tittar på den! Och den är lite skumt beskuren…

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

amandahandersson
0

Jag har inte beskutir bilden på något sätt, den är tagen så ^^

Cavello
0

Skum komposition och dåliga färger. Prova att ta fler bilder med bättre kontraster.

ciss
0

Tycker ärligt talat att denna bilden inte ens var hyfsad. Väldigt överexponerad, man blir nästan bländad. Konstig vinkel, dålig skärpa, disigt ljus. VÄLDIGT konstigt bekuren, dåliga kontraster. Dåliga färger.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

amandahandersson
0

Jag personligen tycker ändå att bliden är livfull, i och med att min pålle ser pigg och glad ut på bilden.

Som sagt har jag inte gjort någonting med bilden, solljuset ligger på. Tagen på midsommar om jag inte minns helt fel ^^ har inte beskurit den, bara låtit den vara helt och hållet.

Equipage
0

Jag gillar hur den är beskuren men det förstör mycket att han är överexponerad och att det är väldigt dåliga färger. Gillar inte jackan, skulle hellre velat att det var en blomrabatt där som jag trodde första gången jag tittade på den. Tröjan reflekteras på bringan och hela hästen har blivit grön. Som sagt gillar jag hur den är beskuren men det är alltför mycket som förstör.

amandahandersson
0

Men om vi säjer att jag skulle redigera bilden lite, hur skulle jag då fixa till färgerna?

Equipage
0

Mer kontranst, men det vita tror jag inte att du kommer få bort så lätt..