Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 765 ggr
Erica-B
0

Escalone - sommarbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte publicera ett par bilder från i somras på min kompis f.d. häst Escalone.

Den första bilden är visserligen från i höstas och inte speciellt bra, det var nämligen en av de första gångerna jag använde min nya kamera. Svansen är kapad, den är lite mörk och fokusen är inte helt 100%.

Vad tycker ni?

Erica-B
0

En till bild, lite äldre. Personligen gillar jag bilden, förutom att den är tagen lite väääl mkt framifrån, så hästen blir lite otydlig på något sätt.

Lite konstruktiv kritik, någon?

Erica-B
0

Ännu en bild på Escalone, det är visserligen ett porträtt, men det kanske ni står ut med? Ville gärna samla alla i samma meddelande. :)

Här var det lite trist ljus, men annars gillar jag bilden. Har ni något att anmärka på?

Teja-Bea
0

Jag gillade den första bättre! Det gör inte så mycket att svansen är kapad. Den är ändå i rörelse vilket ger lite liv i bilden.

Om svansen synts hela vägen så hade det blivit för mycket luft bakom hästen. jag saknar lite luft framför hästen.

Bilden är lite mörk och.. matt i färgerna. Men det kan man fixa i ps.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Erica-B
0

#3, Jo, den första är nog  min favorit av de här tre.

Det där med färgredigering måste jag erkänna är inte riiiktigt min starkaste sida, men jag får väl mixa lite.

/Erica

Teja-Bea
0

Det är bara att prova sig fram! Träning ger färdighet =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

RubHel
0

Essie är så fin,
#0 är min favorit men #2 är väldigt charmig :)

ciss
0

Åh, Essie! När jag var aktiv på SISF var hon min stora favorit. Så otroligt vacker häst! Varför sålde du henne?

Jättefina bilder! Har ju sett de flesta förrut. På porträttbilden ser det ut som om hon inte har någon man. Jättefina bilder!

Lägg gärna ut lite bilder på Lucky också, hon verkar ju jättefin! Såg några bilder på henne på SISF, men vill se såå mycket mer av den hästen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Erica-B
0

Ciss - Essie var min kompis häst, som det står i texten. :P Min häst är ett fullblod.

divansson
0

fina bilder.. gillade dem.. lä säga att hästen var nästan läskigt lika en häst som brukar gå förbi vårat stall.. :o