Shetlandsponny
Bifogar en bild på en shettishingst ! Har redigerat den lite grann i Photoshop Elements 3.0 . Säg gärna vad ni tycker . Vad kunde jag gjort annorlunda ? Bilden är tagen med en vanlig digitalkamera med 7.1 megapixlar . Har tyvärr ingen systemkamera ännu ;)
Komentera :D
/ Lina
> hoppas jag har lagt detta i rätt grupp nu också , är ny här . Annars får ni ursäkta :)
Riktigt vacker ponny! Men trist att man inte kan se ögonen på den. Visst är det fint med mycket tagel, men jag föredrar att ögonen syns :)
#2 Okeej . Jo , visst är det fint när ögonen syns . Men tycker samtidigt att det är lite charmigt med sådär lång lugg !
Tack för komentaren :)
#3. En lugg kan vara lång men ändå inte skymma ögonen. Man kan ta den tex. lite åt sidan eller något. Jag gör alltid så i alla fall när det gäller hästar med mycket tagel… Men som sagt, det är väl en smaksak :)
Jag tycker bilden är fin, men det är synd att man inte ser ögonen. Bilden är jättefint redigerad! :')
MVH; Felicia
Bilden förlorar en HEL DEL personlighet när inte ögonen syns, även om det är mycket sött med lång pannlugg. Annars bra redigerat.
Såhär gjorde en kompis och jag när vi skulle fotografera porträtt på en welshmountainhingst med lång pannlugg! (satte upp den med en snodd)
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
3# - Haha , jo kanske :)
4# - Tack så mycket . Joo .. det kanske är det ändå (x
5# - Hm , okej . Ska tänka på det nästa gång då ! Jätte gullig bild föresten ! (:
/ Lina
Jag tycker, tvärtom alla andra, att det är charmigt med den luggen (som du skriver i #3). Det ger lite mystik i det hela, man får gissa sig till vad som gömmer sig bakom och gissa sig till personligheten. Jag tycker också att det gör bilden till ett porträtt utöver det vanliga, som drar till sig blicken och får en att le lite, det riktigt skriker shettis om hästen.:)
Däremot skulle jag vilja se bilden beskuren lite tajtare runt hästen, så kortsidan av den hamnar i nederkant.
Jo visst skriker det shettis om bilden, och sött är det! Men om man nu ska ha pannluggen sådär över ögonen tror jag att en vinkel snett framifrån eller helt från sidan är mycket bättre. Nu är den platt och livlös enligt mig.
MVH Anna
Annan vinkel hade nog varit en bra idé, men jag håller inte med om att bilden är platt och livlös. Men, smaken är som baken ;)
Men vad tycker ni om den här bilden då ? Är det okej att ögonen inte riktigt syns när hästen har ett sådant här uttryck ? Kan väl tycka att det hade vart fint med ögonen även här , men tycker ändå inte att den här bilden är lika "platt och livlös" som Anna uttryckte det som förra bilden . Vad tycker ni ?
Och bilden varken är redigerad eller beskuren , pågrund av att det mest var uttrycket och pannluggen som jag ville syfta på . Så jag vet att bilden kunde sett bättre ut på den fronten :)
#12 - Tycker dne här bilden var mycket bättre! Bara strålar shettis bus om den. Men om man sett ögonen kika fram där också skulle det ha varit ett stort +
Tänk också på att även om du "bara" har en vanlig digital kamera kan du ta fantastiska bilder. Fotografen gör kameran, inte tvärtom. Jag har sett "system-ägare" som tar fruktansvärt dåliga bilder.
Kram Hanna
Hanna

måste bara säga att hästarna har häftiga frissor (manarna)

#6 jag tycker iof inte det blir bättre av att sätta upp pannluggen i en tofs.. det syns att det är gjort.
#12 den bilden ser arrangerad ut.. som om att du fixar luggen själv.. tycekr första bilden var jättefin =)
inget proffs bara mina åsikter.
//Mickan
#17 Självklart är det finare med utsläppt pannlugg men jag föredrar att se ögonen. Och såklart det syns att vi har satt upp luggen, det var lite meningen. ;) På vissa hästar blir det ju charmigt, på vissa är det snyggare med utsläppt. En smaksak helt enkelt!

#18 då va d en annan 5a ;)
//Mickan
#15 Åhhh :) Min gullepluttesnutt :) Världens sötaste! Jo visst är den bilden finare än nästa, tycker jag.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#6 den såg då busig ut :)
#11 Nu vart bilden mkt bättre i mina ögon. Men jag håller ändå med Attlid, ögonen borde vara med, då det ger ett heluttryck av hästen, mera ögon av folket… hmm